شناسهٔ خبر: 28900193 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یونیورسیتی ورلد نیوز:

دانشجویان در استرالیا گرسنه به دانشگاه می‌روند

یکی از چالش‌هایی که گریبانگیر دانشجویان بومی استرالیایی است وضعیت نامساعد مالی این دانشجویان است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایسنا و به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، هم‌اکنون تقریبا یک میلیون استرالیایی در حال تحصیل در دانشگاه‌های این کشور هستند ولی روند زندگی برای اغلب این دانشجویان به سختی سپری می‌شود.

در استرالیا از هر هفت دانشجو، یک دانشجو بدون غذا و سایر نیازهای دیگر به دانشگاه می‌رود زیرا از پس هزینه‌های خورد و خوراک خود بر نمی‌آید.

این دانشجویان برای زنده ماندن و ادامه زندگی خود مجبور به کار کردن می‌شوند.

بیش از ۸۰ درصد دانشجویان این کشور مجبور هستند که شغلی داشته باشند. این دانشجویان به طور میانگین ۱۲ ساعت در هفته را به کار کردن می‌پردازند.

از هر ۱۰ دانشجو در استرالیا، یک نفر بیش از ۳۰ ساعت در هفته کار می‌کند.

این دانشجویان علاوه بر رویایی با مشکلات موجود و داشتن استرس برای حفظ کارشان، باید زمانی هم داشته باشند که مباحث درسی و دانشگاهی خود را پیگیری کنند.

احتمالا تنها راهی که منجر به مدیریت این مشکل می‌شود که دانشجویان هم تحصیل کنند و هم شغل خود را حفظ کنند این است که آن‌ها می‌توانند به صورت آنلاین با اساتید خود ارتباط برقرار کنند و از سخنرانی‌ها استفاده کنند.

"مارگارت گاردنر"(Margaret Gardner) معاون دانشگاه موناش در ملبورن اظهار کرد، یکی از کلیشه‌های مضحک راجع به زندگی دانشجویان این است که آنها در شرایط مطلوبی زندگی می‌کنند. اما این واقعیت ماجرا نیست و بسیاری از دانشجویان برای ادامه زندگی و رفع کمبودهای مالی خود در حال تلاش بسیار هستند.

وی افزود، بسیاری از دانشجویان روز خود را بدون صرف وعده‌های غذایی سپری می‌کننند.

از هر ۵ دانشجو، یک دانشجو نمی‌تواند مرتبا غذا بخورد و در خانواده‌های فقیر نیز از هر ۴ دانشجو یک نفر مجبور به عدم صرف وعده‌های غذایی است.

در میان دانشجویان دوره کارشناسی که نیمه وقت به تحصیل می‌پردازند، ۳۶ درصد از آن‌ها گفته‌اند که به خاطر رفتن به سرکار از کلاس درس خود جا می‌مانند.

مسئله تاسف‌بار این است که گزارش‌ها حاکی از آن است از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون درآمد دانشجویان محلی افزایش نیافته است.

بنابراین این دانشجویان مجبور شده‌اند که میزان خرج زندگی خود را به نصف برسانند.

میانگین درآمد سالیانه دانشجویان تمام وقت دوره کارشناسی در استرالیا ۱۳ هزار دلار آمریکا برآورد شده است. میانگین پولی که آنها خرج می‌کنند نیز ۱۰ هزار دلار آمریکا است.

این در حالی است که هزینه‌های دانشجویان خارجی در استرالیا بیشتر از دانشجویان محلی است. آمارها نشان می‌دهد درآمد سالیانه دانشجویان خارجی در این کشور ۱۹ هزار و ۲۰۰ دلاراسترالیایی و میزان هزینه‌های آن‌ها ۲۰ هزار دلار استرالیایی بوده است.

ولی دانشجویان خارجی باید هزینه‌های تحصیل را تمام و کمال بپردازند.

این به این معنی است که آن‌ها مجبورند از والدین‌شان نیز پول قرض بگیرند.

۱۴ درصد دانشجویان بین‌المللی در استرالیا نیز توانایی خرید غذا را ندارند.

گاردنر ادامه داد، دانشجویان ما باید یک امنیت نسبی داشته باشند تا بتوانند با خیالی آسوده به تحصیل خود ادامه دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما