شناسهٔ خبر: 28900121 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

با «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی؛

باران کوثری در استکهلم

فیلم «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم استکهلم سوئد انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بیست ونهمین جشنواره بین المللی فیلم استکهلم از تاریخ ۷ تا ۱۸ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۶ تا ۲۷ آبان) در کشور سوئد برگزار می شود و امسال فیلم «عرق سرد» نماینده سینمای ایران در بخش اصلی این رویداد سینمایی خواهد بود. 

این فیلم به کارگردانی سهیل بیرقی پیش از این در بخش "آینده آسیا" سی‌ویکمین جشنواره فیلم المللی فیلم توکیو نیز پذیرفته شده است. 

«عرق سرد» درباره‌ی ممنوع الخروج کردن یک ورزشکار زن توسط شوهرش است و تمامی بازیگران این فیلم در جشنواره‌ی فیلم فجر کاندید دریافت سیمرغ شدند. همچنین امیر جدیدی و سحر دولتشاهی برای بازی در این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و نقش مکمل زن شدند.

باران کوثری، امیر جدیدی، لیلی رشیدی، هدی زین‌العابدین و سحر دولتشاهی بازیگران اصلی «عرق سرد» هستند.

بیست ونهمین جشنواره فیلم استکهلم امسال از اصغر فرهادی نیز با اعطای جایزه ویژنری (Visionary Award) تقدیر می‌کند و فیلم «همه می دانند» ساخته جدید و اسپانیولی زبان فرهادی نیز در بهش «Open Zone» جشنواره استکهلم به روی پرده می‌رود. 

امسال همچنین به مناسبت صدمین سالگرد تولد «اینگمار برگمن» فیلمساز افسانه‌ای سوئدی، برنامه های ویژه برای بزرگداشت این سینماگر بزرگ برگزار خواهد بود.

نظر شما