شناسهٔ خبر: 28900102 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احداث راه آهن اقلید - یزد 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شیراز- ایرنا- مدیرکل راه آهن استان فارس با تاکید بر لزوم شتاب بخشی به اجرای پروژه خط ریلی یزد - اقلید گفت: این خط آهن در مجموع، هم اینک 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

غلامحسین ولدی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خط ریلی به طول 274 کیلومتر استان های فارس و یزد را با یکدیگر متصل می کند که از این مسیر، 28 کیلومتر در محدوده استان فارس واقع شده است.
وی اظهار داشت: برای شتاب بخشی در روند اجرا و بهره برداری هر چه زودتر از این پروژه باید به طور همزمان عملیات ریل گذاری از ایستگاه راه آهن اقلید نیز آغاز شود.
مدیرکل راه آهن فارس گفت: بر اساس توافقاتی که بین شرکت ترکیب حمل و نقل و قرارگاه سازندگی فجر صورت گرفته است، ریل های مورد نیاز جهت شروع عملیات ریل گذاری از سمت اقلید به این شهر حمل می شود.
وی اضافه کرد: کل ریل موجود برای شروع عملیات ریل گذاری از اقلید به یزد به میزان 961 تن است که 790 تن ریل 25متری و 171 تن ریل 18 متری را شامل می شود.
ولدی ادامه داد: به شرط اینکه اعتبارات لازم جهت ادامه عملیات تأمین شود این پروژه قابلیت افتتاح در سال 98 را دارد.
** بارگیری نخستین محموله پتروشیمی
مدیرکل راه آهن فارس در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: پس از توافق های صورت گرفته با مدیران شرکت پتروشیمی شیراز، بارگیری فرآورده های این مجتمع از ایستگاه های راه آهن مرودشت و سیوند آغاز شده و در پارت نخست هشت هزار و 500 تن از محصولات این شرکت به صورت حمل ترکیبی از به مقصد بندرعباس بارگیری و حمل شد.
ولدی با بیان اینکه فرآورده های بارگیری شده کود اوره بود، گفت: این محموله به صورت جامبو و کیسه ای توسط 123 دستگاه واگن لبه کوتاه و مسقف و در بازه زمانی 20 روزه بارگیری شد.
وی اظهار داشت: مذاکراتی با هیات مدیره راه آهن و همچنین شرکت های حمل و نقلی انجام شده و چنانچه توافق حاصل شود تا پایان سال می توانیم 200 هزار تن دیگر از این محصولات را نیز حمل کنیم.
9873 / 2027

نظر شما