شناسهٔ خبر: 28900088 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

برای دومین سال متوالی

داور معرفی شده باز هم در تست الیت رد شد/جای یک داور ایرانی خالی ماند

برای دومین سال متوالی و به دلیل رد شدن کمیل غلامی در تست‌های داوری، داوران ایرانی حاضر در لیست الیت از ۷ نفر به ۶ نفر تقلیل پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، تست داوری داوران متقاضی حضور در لیست الیت در مالزی برگزار شد که همانند سال گذشته کمیل غلامی که به عنوان نماینده داوران به این آزمون معرفی شده بود رد شد تا برای دومین سال متوالی لیست الیت داوران ایران به جای ۷ نفر ۶ عضو داشته باشد. تا اینجای کار علیرضا فغانی، موعود بنیادی‌فر، پیام حیدری، بیژن حیدری، حسن اکرمی و وحید کاظمی ۶ داور ایرانی حاضر در لیست الیت هستند.

در گذشته شرایط اینگونه بود که داوران زیر ۳۵ سال برای بین‌المللی شدن و قرار گرفتن در لیست الیت ۲ الی ۳ بازی زیر نظر ناظران AFC انجام می‌دادند و بعد از موفقیت در این بازی‌ها در لیست الیت قرار می‌گرفتند اما در یکی دو سال اخیر داوران ۲۳ الی ۲۸ سال به آکادمی داوران معرفی می‌شوند و کسانی که در آکادمی حضور دارند بدون حضور ناظر و بعد از گذراندن دوره ۴ ساله اتوماتیک‌وار در لیست بین‌المللی و الیت قرار می‌گیرند.

سال گذشته نام محمد حسین زاهدی‌فر داور بوشهری کشورمان برای حضور در لیست الیت به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه شد اما به دلیل برخی مسائل او نتوانست راهی این تست شود و کمیل غلامی به این لیست معرفی شد و او که قضاوت کمی در لیگ برتر انجام داده بود نتوانست در این دوره موفق باشد و لیست داوران بین‌المللی ایران به جای ۷ عضو ۶ عضو داشت.

امسال هم از بین سعید رحیمی مقدم، امیر عرب‌براقی، میلاد بای و کمیل غلامی تست گرفته شد که نمره امیر عرب براقی و کمیل غلامی بالاتر از بقیه بود اما بعد از آن عنوان شد که داوری می‌تواند به این آزمون برای قرار گرفتن در لیست الیت به این آزمون‌ها برود که ۲ سال در لیگ برتر قضاوت کرده باشد و با استناد به این قانون، نام کمیل غلامی باز هم به کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد که در کمال تعجب چند روز گذشته وی دوباره نتوانست در این تست‌ها نمره قبولی بگیرد تا برای یکسال دیگر و تا پایان ۲۰۱۹ میلادی لیست الیت داوران ایران به جای ۷ نفر ۶ عضو داشته باشد.

مشخص نیست که غلامی سال گذشته نتوانسته بود این تست‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد چرا دوباره به این مسابقات معرفی شد.این در حالی است که اولین فاکتور برای موفقیت در این تست‌ها موفق شدن در تست‌های ورودی است که او در این مسئله هم موفق نشد. در نهایت با اتفاقاتی که رخ داد یک بار دیگر و برای دومین سال متوالی لیست الیت داوران ایران از ۷ نفر به ۶ نفر تقلیل پیدا کرد.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما