شناسهٔ خبر: 28900059 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

«نگاه‌خانه» مترو تئاتر شهر با «توبه حر» کاظم چلیپا افتتاح شد

با افتتاح نگاه‌خانه در زیر گذر تئاتر شهر، نقاشی فاخر کاظم چلیپا با عنوان «توبه حر» بازنمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نگاه‌خانه در زیر گذر متروی تئاتر شهر امروز (یکشنبه، 29 مهر) با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، نجم الدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، احسان بیسادی معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره وری مترو و محمد زرویی نصرآباد مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره افتتاح شد.

 

در این مراسم با تلاوتی چند از آیات کلام الله مجید آغاز شد، اثر کاظم چلیپا با عنوان «توبه حر» بازنمایی شد. کاظم چلیپا از نقاشان و اساتید دانشگاه است. این هنرمندکسب مقام نخست نمایشگاه ظریفه ژاپن را در کارنامه کاری خود در کنار داوری بسیاری از نمایشگاه های تجسمی و برنده شدن در جایزه دست خط زرین امام(ره) داراست.

 

«احسان بیسادی»، معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو در این مراسم اظهار داشت: افتتاح نگاه‌خانه زیرگذر تئاتر شهر یک رخداد میمون و مبارک است. اولین بار است که اثری فاخر به صورت اورجینال در یک مکان عمومی در معرض دید عموم قرار می گیرد. امیدواریم با تعامل با هنرمندان بتوانیم فضای مترو را در اختیار آن عزیزان قرار دهیم.

 

بر اساس این گزارش، «سیدمسعود شجاعی طباطبایی»، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به خبرنگار شبستان گفت: اثر کاظم چلیپا به عنوان توبه حر یک اثر فاخر است که امروز بازنمایی شد. افتتاح این نگاه‌خانه در زیرگذر متروی تئاتر شهر قدم اول است و خوشحالیم که بازنمایش فاخر کاظم چلیپا را در این مجموعه داریم. در برخی از راهروهای زیرگذر متروی تئاتر شهر آثار هنری از هنرمندان به چشم می خورد. به مدیرعامل مترو پیشنهاد خواهم داد که بخشی از این زیرگذر را به ارایه محصولات فرهنگی هنری اختصاص دهند. 

 

 

نظر شما