شناسهٔ خبر: 28899929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگترین واحد تولید و پرورش قارچ جنوب استان تهران در کهريزک شهرستان ري

یک واحد تولید و پرورش قارچ در کنار سوله ها و انبارهای کالا در بخش کهریزک شهرستان ری موفق به تولید روزانه 2 و نیم تن قارچ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما اولین  واحد تولید و پرورش قارچ در شهرستان ری با تولید  سالانه 800 تن قارچ به بزرگترین تولید کننده  صنعتی قارچ در جنوب استان تهران تبدیل شده است.

کارخانه قارچ شرکت پیشگامان طالقان که در زمینی به مساحت یک هکتار احداث شده، زمینه اشتغال 35 نفر را به صورت مستقیم در روستای قیصر آباد بخش کهریزک ایجاد کرده است.

میزان مصرف آب برای پرورش قارچ بسیار کم و  با توجه به فاصله کوتاه  50 تا 70 روزه  کاشت تا برداشت آن به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است .

 قارچ خوراکی دارای 3 نوع ویتامین دی ، سی و به یک است وبه دلیل پروتئین بالا می تواند جایگزین بسیار خوبی برای مصرف گوشت و دیگر مواد غذایی باشد.

میزان تولید قارچ در استان تهران حدود 36 هزار تن در سال است که هزار و 100 تن آن در شهرستان ری تولید می شود.

سرانه مصرف قارچ در ایران 1.3 کیلوگرم است، در حالی که سرانه مصرف قارچ خوراکی در جهان حدود 4 کیلوگرم است .

ایران با تولید 90 هزار تن قارچ در سال، رتبه هفتم تولید قارچ  در جهان را  دارد که در حال حاضر به دلایل مختلف از جمله هزینه بالای  حمل و نقل هوایی و غیره...  سالانه حدود 1800 تن قارچ خوراکی از کشور صادر می شود

هم اکنون هشت هزار نفر به طور مستقیم  و سه هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم  در حوزه تولید و پرورش و نوزیع  قارچ در کشور اشتغال دارند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2751112" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2258410/2751112?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما