شناسهٔ خبر: 28899087 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

جواد نکونام در گفت‌وگو با جام‌جم:

صحنه پنالتی را دیدم شوکه شدم

نساجی این هفته قربانی یک اشتباه شد. داور بازی با سپاهان یک پنالتی اشتباه به نفع زردها گرفت تا نساجی با وجود شایستگی بازنده شود و به خانه بازگردد. جواد نکونام، سرمربی این تیم مازندرانی یک روز بعد از بازی به سوالات جام‌جم پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

آقای نکونام پنالتی دقیقه 96 بازی سپاهان و نساجی کلی سر و صدا به پا کرد و جنجال ساز شد. کارشناسها که گفتند پنالتی نبود. نظر خود شما چیست؟

قطعا پنالتی نبود و متاسفانه آقای کوپال ناظمی دچار اشتباه شد. اشتباهی که توانست نتیجه بازی را تغییر دهد و باعث شکست ما شود. در این بازی مستحق شکست نبودیم. اگر خوب بازی نمیکردیم، ساده تر با این شکست کنار میآمدیم، ولی واقعا خوب بودیم. من ناراحتم بهخاطر هواداران و بازیکنانم. شما نگاه کنید بازیکنان ما از دقیقه یک چطور در زمین بازی میدوند. واقعا ناراحتم حاصل تلاش همه بچهها اینگونه به باد رفت. از سوی دیگر ناراحتم بهخاطر طرفداران نساجی. قلب و روح آنها وابسته به تیم است. با بردهای تیم خیلی شاد میشوند و میدانم که این حرف را میزنم چون تاثیرش را دیدهام. همه ما یک روز میآییم و میرویم، مهم این است که نساجی سرپا باشد. اتفاقا نتیجه بازی سپاهان ما را مصممتر از هر زمان دیگری کرد. جانمان را میدهیم و نساجی را در لیگ برتر نگه میداریم. ما یک استان هستیم، همه کنار هم و پشت هم. اجازه نمیدهیم نساجی که بعد از 24 سال به لیگ برتر رسیده، دوباره به لیگ یک برگردد. همه وجودمان را برای موفقیت این باشگاه میگذاریم.

گوولسیانی مدافع شما برخوردی با سجاد شهباززاده نداشت؟

به هیچ عنوان. شاید دستش را روی کتف او گذاشت، ولی اصلا قدرت این دست آنقدری نبود که سجاد به زمین پرت شد و داور پنالتی گرفت. در هیچجای دنیا چنین صحنههایی را خطا نمیگیرند و تازه باید به مهاجم سپاهان کارت زرد هم نشان میداد. من در جریان بازی اعتراض نکردم؛ چون صحنه را ندیده بودم، ولی وقتی به رختکن رفتم، صحنه پنالتی را دیدم و شوکه شدم؛ چون هر چه نگاه کردیم، برخوردی ندیدیم که پنالتی باشد. از کمیته داوران تقاضا داریم صدای ما را بشنوند. دیگر خسته شدیم بس که درباره مسائل داوری حرف زدیم. بارها و بارها هم به داوران احترام گذاشتیم و گفتیم اشتباهات عمدی نیست و سهوی است. امسال بازیهای ما را بررسی کنید، متوجه اشتباهات خواهید شد. از همان هفته دوم تا همین بازی سپاهان اشتباهاتی علیه ما بوده. سر همین اشتباهات حداقل 6،7 امتیاز را از
دست دادهایم.

همه از نساجی تعریف و تمجید میکنند. عملکرد تیمتان خوب بوده است.

غیر از بازی اول فصل مقابل ذوبآهن، در دیگر بازیها عملکرد خوبی داشتهایم. ما هزینه زیادی نکردهایم. تلاش کردیم نقاط ضعیف خود را با هماهنگی و دوندگی زیاد پوشش دهیم. در دو دیداری که مقابل سپاهان داشتیم همه دیدند چقدر تیم خوب بازی میکند. ولی این برایمان کافی نیست. باید هر روز بهتر از دیروز باشیم. این فلسفه مربیگری من است. من نمیگویم دیروز یا فردا، بلکه میگویم امروز. هر بازیکنی که امروز خوب باشد، در ترکیب تیم است. همه بازیکنان واقعا تلاششان را میکنند.

کمیته داوران هم واکنشی تا این لحظه نشان نداده است.

خود کمیته داوران میداند که اشتباهات سهوی علیه تیم نساجی اتفاق افتاده است.از بازی با تراکتور که در دقیقه ۵۲ پنالتی اخراج برای ما گرفته نشده است، در زمین خودمان در بازی با پارس گل سالم ما مردود شد، در بازی با فولاد پنالتی به ناحق علیه ما گرفته شد، سپس با پرسپولیس بازی کردیم که به دلیل بازی این تیم با الدحیل اتفاقات بازی ما را به آن بازی ربط دادند که آن اتفاقات رخ داد و هفته بعد از آن هم به مصاف استقلال رفتیم که چون این تیم باید بعد از ما به مصاف پرسپولیس میرفت، داور به بازیکنان استقلال کارت نمیداد. این هم از بازی سپاهان. امیدواریم حداقل در هفتههای آینده دیگر در حق ما اجحاف نشود. گناه نساجی چیست؟ نخواستیم اشتباهات به نفعمان باشد، فقط به ضررمان سوت نزنند.

طرفداران نساجی هم بعد از بازی در ورزشگاه نقش جهان خیلی ناراحت بودند.

بله، حق دارند. آنها بهترین تماشاگران لیگ برتر هستند. حتی تیم حریف را هم تشویق میکنند. آنوقت جواب ما این است که باید در هر بازی اشتباهات داوری علیهمان باشد. در این هفتهها کوچکترین بیاحترامی از طرف تماشاگران نساجی به داور نشده است ولی آنها مقابل سپاهان آنقدر رویشان فشار بود که بعد از بازی دستیار مرا نگه داشتند و گلایه میکردند. آنها میگفتند چرا ما آدم خوب باشیم؟ از این به بعد باید مثل دیگر تماشاگران اعتراض کنیم تا حقمان را بگیریم.

این هفته با ماشینسازی هم بازی دارید...

اصلا بازی سادهای نیست. همه بازیها برای ما مهم است و با شناختی که از این تیم دارم، آنها خیلی خوب بازی میکنند و در خط حمله فوقالعاده هستند. تیم آنها میتواند به ما آسیب بزند اگر آنها را کنترل نکنیم.

خیلیها میگویند شما در آینده حتی میتوانید سرمربی استقلال شوید.

اصلا به استقلال یا هیچ تیم دیگری فکر نمیکنم. هدف من فقط و فقط نساجی است. روی موفقیت این تیم تمرکز کردهام و ترجیح میدهم ذهنم را درگیر چیز دیگری نکنم.

سعید اکبری

گروه ورزش

نظر شما