شناسهٔ خبر: 28898945 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرهنگ سازی استفاده سرنشین از کمربند ایمنی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: فرهنگ سازی برای الزام شهروندان به استفاده از کمربند ایمنی به ویژه سرنشین جلو در شهرها از اول مهر ماه جاری شروع شد و تا سه ماه آینده اطلاع رسانی ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علیرضا عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف اصلی پلیس در این طرح فقط جریمه کردن نیست بلکه به دنبال نهادینه شدن استفاده سرنشین جلو از کمربند ایمنی هستیم.
وی با اشاره به قانون بستن کمربند ایمنی در همه معابر درون و برون شهری افزود: قانون به صراحت اعلام کرده بستن کمربند ایمنی اجباری است اما چون تاکنون برداشت مردم این بوده که در معابر درون شهری نیازی به بستن کمربندی نیست لذا کار فرهنگ سازی را با نصب بنر و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها شروع کرده ایم و امیدواریم در بازه سه ماه از ابتدای مهر ماه این فرهنگ سازی انجام شود.
رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: بستن کمربند ایمنی مهمترین عامل تضمین کننده در پیشگیری از مرگ و میر، ضربه ها و خونریزی های مغزی حاصل از تصادفات به ویژه برای کودکان است.
وی تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهد موثرترین وسایل کاهش مرگ و میر و جراحات جدی در تصادفات، کمربند ایمنی است و برابر آمار موجود 35 درصد مجروحان حوادث رانندگی درون شهری استان، سرنشینان جلوی خودروها هستند لذا ضرورت دارد استفاده از کمربند ایمنی مورد توجه مردم قرار گیرد.
سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه حداکثر زمان بستن کمربند ایمنی فقط 10 ثانیه است گفت: برای تحقق یافتن این مهم کار فرهنگی لازم است یعنی باید از طریق آموزش توام با تفکر، راننده ها را با کارکرد و فایده های کمربند ایمنی آشنا کرد و دوم اینکه باورها را نسبت به کمربند ایمنی تغییر داد.
وی افزود: برابر ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و همه سرنشینان هر نوع خودرو الزامی بوده و برای این تخلف کد جریمه نیز مشخص شده است.
9893*3028

نظر شما