شناسهٔ خبر: 28898908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر| رزمایش مقابله با شرایط اضطراری در شهرستان جم برگزار شد

R41363/P1336/S6,53/CT11

در راستای ارتقاء سطح دانش و توانمندی نیروهای امدادی شرکت گاز استان بوَشهر و واکنش سریع آنها در شرایط بحرانی، رزمایش مقابله با شرایط اضطراری در شهرستان جم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جم، در اجرای رزمایش مقابله با شرایط اضطراری در شهرستان جم رئیس اداره گاز این شهرستان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این رزمایش با هدف ارتقاء سطح دانش و توانمندی نیروهای امداد و گازبان برگزار شد اظهار داشت: از طریق برگزاری این رزمایش زمینه همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی ذیربط نظیر اورژانس و هلال احمر در شرایط بحرانی ، مرور و تمرین می‌شود.

حسین اندام بیان کرد: ارزیابی مدت زمان رسیدن گروه‌های امدادی به محل حادثه، شناسایی و تشخیص  خلاء‌های موجود در برنامه‌های واکنش، حصول اطمینان از عملکرد صحیح طرح‌ها و روش‌های مدیریت بحران و نیز ارزیابی میزان آمادگی کارکنان از دیگر اهداف برگزاری چنین رزمایش‌هایی است.

رئیس اداره گاز شهرستان جم تصریح کرد : این رزمایش طبق سناریوی فرضی گاز گرفتگی و شکستگیِ سر دو نفر از پرسنل گازبان که برای تعمیرات و روانکاری شیرهای گاز وارد حوضچه شیر فلزی شده بودند آغاز و پس از حضور گروه امداد در محل حادثه و تماس با مراکز اورژانس و هلال احمر، اقدام به خروج افراد آسیب دیده از حوضچه شد.

وی تصریح کرد: بعد از تماس با مراکز یاد شده و حضور در محل حادثه، ضمن رعایت کلیه مسائل ایمنی و انجام کمک‌های اولیه و اقدامات مورد نیاز، مصدومان با استفاده از سه پایه نجات از حوضچه خارج و به سرعت به بیمارستان توحید شهر جم اعزام شدند.

اندام ضمن قدردانی از تلاش کلیه کارکنان حاضر در این رزمایش گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی،  هر ساله چندین رزمایش داخلی و خارجی با موضوع زلزله، افت فشار، تخلیه اضطراری، نشت گاز و دیگر موارد  را برگزار می‌شود.

رئیس اداره گاز شهرستان جم با بیان اینکه این شهرستان از نظر اکثر شاخص‌ها و آمار گازرسانی و تعداد مشترکان در استان برتر و پیشرو است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود 100درصدخانوارهای شهری و حدود 99 درصدخانوارهای روستاهای‌این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما