شناسهٔ خبر: 28898310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

وسائل نقلیه باربر شهری باید به طرح ساماندهی بپیوندند

به گزارش ایرنا، محسن حدیقه جوانی یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این دسته از رانندگان به سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهری شیراز واقع در میدان گلستان (کلبه)

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، محسن حدیقه جوانی یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این دسته از رانندگان به سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهری شیراز واقع در میدان گلستان (کلبه) ابتدای خیابان شهید محمدی فرد مراجعه کنند.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت:طرح ناوگان باربری با همکاری پلیس راهور از ابتدای مهرماه 97 در شهر شیراز اجرا شده و با خودروهای ویژه حمل بار که از این قانون تخطی کنند برخورد قانونی می شود.
حدیقه جوانی افزود: طرح ناوگان بار از مرداد ماه سال جاری به صورت ارشادی با همکاری پلیس راهور در شهر شیراز اجرا شد و بعد از اتمام مدت زمان اجرای ارشادی این طرح، رانندگان وسائل نقلیه باربر که مجوز فعالیت وسیله عمومی دریافت نکرده اند، انقضای اعتبار کارت هوشمند آنها فرا رسیده یا رانندگانی که کارت سلامت به همراه نداشته باشند، توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.
وی با بیان اینکه نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله عمومی یا انقضای مهلت اعتبار آن در کلانشهرها مشمول 750 هزار ریال جریمه و همراه نداشتن کارت صحت وسلامت روحی وجسمی راننده وسیله نقلیه مشمول مشمول 200 هزار ریال جریمه می شود، اظهار داشت: گشت‌های نظارت و بازرسی سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز با همکاری پلیس راهور از ابتدای مهرماه 97 نسبت به اعمال قانون خودروهای سنگین ونیمه سنگین درسطح شهر اقدام کرده اند.
حدیقه جوانی ادامه داد: ظرفیت مجاز بارگیری خودروهای سنگین و نیمه سنگین حمل و نقل بار در کارت خودرو آن ها قید شده و این سازمان در تعیین ظرفیت مجاز نقشی ندارد و چنانچه رانندگان این خودروها بیشتر از ظرفیت مجاز اقدام به بارگیری کنند، متوقف و اعمال قانون خواهند شد.
وی بهبود کنترل و نظارت، افزایش ضریب ایمنی و امنیت اجتماعی، اصلاح ساختار، صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف سوخت، ارتقای سلامت و استفاده از فناوری و تکنولوژی را از مزایای طرح ساماندهی ناوگان بار برشمرد.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز اضافه کرد: طبق ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری ها موظف هستند همه فعالیت های مربوط به حمل ونقل بار را در محدوده شهرها درقالب موسسات وشرکت های حمل ونقل بارساماندهی و بر آنها نظارت کنند.
9873 /1876
انتهای پیام

نظر شما