شناسهٔ خبر: 28898124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید بر تحقق سیاستهای ابلاغی رهبربرای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران بر تحقق سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلامرضا یاوند عباسی در جلسه‌ی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه وبویراحمد افزود: این سیاست‌ها در داوزده بند در مورخه   ۲۹/۱۱/۸۹ از سوی معظم له ابلاغ شد که عملیاتی شدن تمام این سیاست‌ها بعنوان یک ضرورت مورد تاکید است
وی با ابراز نگرانی از آنچه که کمی اعتبار فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی و یا موازی کاری در این حوزه می دانست افزود: این در حالی است که با تامین و تخصیص اعتبار‌های فرهنگی استان‌ها می توانند با بومی سازی سیاست‌های ابلاغی به مدد المان‌های منطقه ایی و الگو سازی از چهره‌ها و نام آوران دوران و تطبیق رویداد‌های دوران دفاع مقدس در حوزه‌های اجتماعی نسبت به ترویج فرهنگ غنی ایثار و وشهادت اقدام کنند.
یاوند عباسی با ابراز نگرانی از برخی دستور کار این شورا بیان کرد: این شورا باید در باره‌ی مسائل کلان در این حوزه سیاستگذاری کند.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران به نقش طوایف در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود شهرداران می‌توانند در راستای خدمات فرهنگی و ایجاد فضا‌ها و مناظر نقش آفرینان آن دوران پر افتخار را برجسته کنند.
وی مدد گرفتن از فرهنگ دوران دفاع مقدس را عامل موفقیت در انجام ماموریت‌ها دانست و افزود:الگو برداری از این فرهنگ در انجام کار‌های بزرگ عامل استقلال و موفقیت بود و هر کجا از این فرهنگ غافل بودیم وابستگی به قوت خود باقی ماند.
یاوند عباسی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت را ماموریت فرهنگی دستگاه‌ها برشمرد وبا بیان اینکه در جنگ‌های منطقه از جمله مقاومت یمن و نبرد ۳۳ روزه حزب الله از همین فرهنگ مدد گرفته شد اظهار کرد: متاسفانه مشاهده می کنیم بخش زیادی از ابعاد این فرهنگ در همان دوران دفاع مقدس بلوکه شده در حالی که می توان با احیائ آن شاهد خدمات چشمگیر در مناطق محروم و سایر حوزه‌ها باشیم.
در این جلسه حجه السلام ابطحی معاون دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران هم با بیان اینکه ۸۰ میلیون نفر جمعیت مخاطب سیاستگذاری‌های این شورا هستند گفت: باید متناسب با ذائقه‌ی مخاطبان و نیاز امروز فرهنگی جامعه بر مبنای فرهنگ مکرم ایثار و از خود گذشتگی تولید محتوا کرد .
وی با بیان اینکه کمت از ۵ درصد فضای مجازی را برای تبین ارزش‌های این فرهنگ در اختیار داریم افزود: باید با تعریفی جدید و مخاطب پسند از ایثار نیاز فرهنگی مخاطبین بیشتری را درفضای مجازی تامین کرد.
حجه السلام ابطحی با بیان اینکه هرچه برسرمان می‌آید بخاطر نداشتن روحیه‌ی ایثار است افزود: از خود گذشتگی از مصادیق خشنودی پروردگار است.
انتهای پیام/غ

نقش موثر طوایف در دوران دفاع مقدس

نظر شما