شناسهٔ خبر: 28897888 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

هنرمند حساسی که به دنبال صفای طبیعت بود/ بدرقه پیکر رضا یاراحمدی در میان هنرمندان

رضا یاراحمدی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

صاحب‌خبر -

سرویس تجسمی هنرآنلاین: مراسم تشییع پیکر رضا یاراحمدی صبح روز یکشنبه ۲۹ مهرماه مقابل خانه هنرمندان برگزار شد. در این مراسم هادی مظفری، مدیرکل مرکز تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان؛ عباس مجیدی، رییس انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران؛ عباس مشهدی‌زاده، سعید شهلاپور، ایرج محمدی، قدرت‌الله معماریان، محمد حسین عماد، ملک دادیار گروسیان، غلامحسین امیرخانی، لیلی گلستان، سید جلال‌الدین شهابی، بهروز امیری‌راد، مرتضی اسدی، علی فرامرزی، کوروش گلناری و دیگر چهره‌های جامعه تئاتر و تجسمی حضور داشتند.

عباس مجیدی، رییس انجمن هنرمندان مجسمه ساز در بخشی از این مراسم بیان کرد: چندی پیش مراسم بزرگداشت محسن وزیری‌مقدم در خانه هنرمندان برگزار شد و ما امروز به سوگ هنرمند دیگری نشسته‌ایم. استاد یاراحمدی از بین ما رفته است، اما آثار او در بین ما خودنمایی می‌کند. یار احمدی امروز با سکوت خود یادآور زندگی و با آثارش یادآور جاودانگی است.

لیلی گلستان نیز در این مراسم گفت: سال‌ها پیش در گالری برگ، نمایشگاه فوق‌العاده‌ای دیدم که مجسمه‌ساز آن را نمی‌شناختم. این گالری پر از درخت بود و من یکی از آنها را گرفتم. بعد از آن با یاراحمدی آشنا شدم و در گالری من نمایشگاه بر پا کرد. یاراحمدی یکی از حساس‌ترین هنرمندان گالری گلستان بود و به دلیل همین حساسیت، حال خوبی نداشت. البته حق هم داشت، زیرا فضای خوبی برای هنرمندان نبوده و نیست. امیدواریم این فضا برای هنرمندان بازتر شود و آنها بتوانند راحت‌تر کار انجام دهند. من از رفتن امیر یاراحمدی شوکه شده‌ام و حال خودم را نمی‌دانم، زیرا او هنرمند مبتکر، مدرن، شریف و خوش فکر بود که اصلا از خودش و استعدادهایش مراقبت نکرد. امیدوارم هنرمندان قدر خودشان را بهتر بدانند و حساسیت‌های خودشان را کنترل کنند.

عباس مشهدی‌زاده نیز با بیان این که نحوه زندگی امیر یاراحمدی متفاوت بود، ادامه‌ داد: او فردی درستکار، مستقیم و قائم به قامت بود مثل درختانش. ما مجسمه‌سازان در هنرهای تجسمی بیشتر به دنبال روند تجسدی هستیم و رضا به نمایش صفای طبیعت، درخت و ساقه پرداخت.

این برنامه با سخنرانی بهروز امیری‌راد و سید جلال الدین شهابی ادامه یافت و محمد امیر یاراحمدی، برادر این هنرمند نیز با بیان این که توانایی صحبت کردن را ندارد، دل نوشته‌ای‌ را قرائت کرد.

مراسم یادبود رضا امیر یاراحمدی، هنرمند مجسمه ساز روز سه‌شنبه اول آبان ماه ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مجتمع پیامبر اعظم (ص) واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پارک اندیشه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما