شناسهٔ خبر: 28896875 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

پرسپولیس - السد؛ یك روز تاریخی دیگر برای آزادی

پرسپولیسی ها روز سه شنبه با حمایت 80 هزار هوادار مقابل السد قطر قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر - به گزارش نما، پرسپولیسی ها روز سه شنبه با حمایت 80 هزار هوادار مقابل السد قطر قرار خواهند گرفت.

از زمان حضور برانکو ایوانکوویچ بازی های تیم پرسپولیس پرتماشاگرتر از قبل شده اند و دلیل این موضوع می تواند نمایش دلپذیر، نتیجه خوب و البته حضور ستاره های متعدد در تیم باشد. حال این سرمربیکروات و شاگردانش بار دیگر بازی در یک استادیوم پر از تماشاگر را تجربه خواهند کرد و امیدوارند مانند اکثر دفعات قبلی به پیروزی دست یابند.

1. پرسپولیس - بنیادکار (لیگ قهرمانان آسیا 2015)

مجانی شدن بلیت بازی های آسیایی پرسپولیس در آن فصل باعث شد تا تیم نه چندان قدرتمند حمید درخشان و سپس برانکو ایوانکوویچ حمایت 100 هزار نفری هواداران را در هر بازی داشته باشد. سرخ ها که در لیگ اوضاع آشفته ای داشتند، در آسیا پرقدرت ظاهر می شدند و توانستند هر 4 بازی خانگی را با پیروزی پشت سر بگذارند، این نتیجه در حالی رقم خورد که آن ها در خارج از خانه 3 باخت و یک برد نصیبشان شد.

در دیدار مقابل بنیادکار نیز تمام سکوهای آزادی مملو از پرسپولیسی هایی شد که مشتاق تماشای اولین نمایش تیم برانکو بودند. پرسپولیس در زمین با احتیاط ظاهر شد اما در پایان با گل های محمد نوری از روی نقطه پنالتی و مدافع بنیادکار به برتری رسید و صعود کرد.

2. پرسپولیس - الهلال (لیگ قهرمانان آسیا 2015)

در مرحله یک هشتم نهایی سرخپوشان پایتخت با حضور 100 هزار هوادار پذیرای نماینده سعودی بودند. الهلالی ها مالکیت توپ را در اختیار داشتند و موقعیت های خوبی نیز خلق کردند اما پرسپولیس پس از ایستادگی 90 دقیقه ای، روی تیزهوشی امید عالیشاه و مهدی طارمی به گل رسید و به صعود امیدوار شد. البته در عربستان الهلال 3 بار دروازه پرسپولیس را گشود و آن ها را حذف کرد.

3. پرسپولیس - نفت (هفته 28 لیگ پانزدهم)

پرسپولیسِ برانکو از قعر به صدر رسیده بود و تا قهرمانی تنها سه هفته و به عبارتی 2 پیروزی و یک تساوی فاصله داشت. آن ها مقابل دفاع اتوبوسی و متراکم نفت نتوانستند موقعیت گل زیادی خلق کنند و علیرضا بیرانوند واکنش های متعددی از خود نشان نداد تا در آخرین دقایق وحید امیری و مجتبی حق دوست دروازه پرسپولیس را باز کنند و شکستی تلخ را رقم بزنند.

شاگردان برانکو در آن بازی چوب خط دفاع ضعیف شان را خوردند و هوادارانی که امیدوار به کسب یک برد و نزدیک تر شدن به جام قهرمانی بودند، سرافکنده به خانه بازگشتند.

4. پرسپولیس - راه آهن (هفته 30 لیگ پانزدهم)

ورزشگاه آزادی پس از نزدیک به یک دهه آماده جشن قهرمانی برای پرسپولیسی ها بود. قرمزها استادیوم را متحدانه سرخ رنگ کرده بودند و انتظار داشتند با یک برد پرگل، 90 دقیقه بازی با تیم قعرنشین راه آهن را سپری کرده و سپس جشن قهرمانی بگیرند. اما شاگردان برانکو هرچه زدند به در بسته خورد و در آخرین دقایق موفق به زدن 2 گل شدند! نکته جالب بازی با راه آهن این بود که هواداران پرسپولیس علی رغم ناکامی در رسیدن به جام، برانکو و بازیکنان را یک صدا تشویق کردند و عصر خاطره انگیزی را رقم زدند.

5. پرسپولیس - تراکتورسازی (هفته 20 لیگ شانزدهم)

سرخ ها سرانجام به مهم ترین رقیبشان در راه قهرمانی رسیدند؛ امیر قلعه نویی که با محرومیت نقل و انتقالاتی دست و پنجه نرم می کرد، سروش رفیعی ستاره نیم فصل اول تیمش را هم در تیم مقابل می دید و به خوبی می دانست تیمش مقابل 70 هزار پرسپولیسی کار سختی دارد. مهدی طارمی در دقیقه 2 موفق به گلزنی شد تا تراکتوری ها دیگر خیال دفاع و مقاومت را نداشته باشند. 20 دقیقه بعد رامین رضاییان گلزنی کرد و در نیمه دوم هم وحید امیری با پرشی استثنایی کار تراکتور را ساخت. هوادارانی که از ظهر روز سرد زمستانی تهران به ورزشگاه رفتند در پایان سرود قهرمانی خواندند و شاگردان برانکو نیز با همراهی شان ایسلندی زدند.

6. پرسپولیس - پدیده (هفته 28 لیگ شانزدهم)

سرخپوشان پایتخت پس از 9 سال به قهرمانی رسیدند و این بار با خیال آسوده راهی ورزشگاه آزادی شدند تا قهرمانی را جشن بگیرند. پرسپولیسی ها یک نیمه «پرسپولیس قهرمان شده» خواندند و در نیمه دوم 4 بار دروازه پدیده را باز کردند تا ضیافتشان کامل و کامل تر شود. البته عدم حضور هانی نوروزی در جشن قهرمانی کام خیلی از هواداران پرسپولیس را در آخر بازی تلخ کرد.

7. پرسپولیس - الجزیره (لیگ قهرمانان آسیا 2018)

برای صعود به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیسی ها به 80 هزار هوادار و یک سوپرمن احتیاج داشتند. هوادارانی که 90 دقیقه تیم را تشویق کنند و سوپرمنی که بعد از ناکامی مهاجمان پیش بیاید و خودش گل صعود را بزند. پرسپولیس الجزیره را با 80 هزار هوادار شکست داد و حالا شاگردان برانکو ایوانکوویچ امیدوارند به همین شکل السد را هم از پیش رو بردارند و به فینال برسند.


نظر شما