شناسهٔ خبر: 28896119 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اطلاعاتِ بیش از 46 میلیون نفر در سامانه کارت ملی

­سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از ثبت و تکمیل اطلاعات 46 میلیون و 400 هزار نفر در سامانه کارت ملی هوشمند خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیف اله ابوترابی افزود: تاکنون بیش از 43 میلیون و 650 هزار کارت ملی هوشمند صادر و در اختیار هموطنان قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به این که قرار است تا پایان امسال، پرونده صدور کارت ملی هوشمند در کشور به سرانجام برسد، کمتر از 15 میلیون نفر از جمعیت کشور برای دریافت کارت ملی هوشمند باقی مانده اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به این سوال که چرا در توزیع کارت ملی هوشمند افرادی که مدتهاست از تکمیل ثبت نام آنها می گذرد، وقفه ایجاد شده است، افزود: این وقفه به علت تحریم ها و مشکلات اقتصادی کشور ایجاد شده اما با تدابیری که صورت گرفته ما برای افرادی که حتی کارت ملی قدیمی هم ندارند ذخیره سازی کرده ایم و کارت ها در حال صدور است.

وی افزود: برای آن دسته از افراد دیگری که در فرایند صدور کارت قرار دارند، تصمیم بر این شده است که کارت ملی هوشمند در یک شرکت داخل تولید شود.

ابوترابی گفت: این شرکت کارت ملی هوشمند داخلی را تولید کرده و کنترل های فنی، مقاومتی و کیفیتی هم انجام شده است که قول مساعد داده اند تا پایان آبان ماه این کارت های تولید داخلی عرضه شود.

وی افزود: قرار است هر ماه 2 و نیم میلیون کارت ملی هوشمند تولید داخلی به سازمان ثبت احوال ارائه شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: برای صدور کارت ملی هوشمند از ظرفیت های بخش خصوصی، پست و دفاتر پیشخوان دولت استفاده کرده ایم و بیش از 16 هزار ایستگاه در سراسر کشور ایجاد شده است تا مردم با مراجعه به نزدیک ترین محل، ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام دهند.

ابوترابی افزود: تلاش ما بر این است که صدور کارت ملی هوشمند همه هم وطنان تا پایان امسال به پایان برسد اما برای تحقق ان نیازمند تامین بودجه هستیم.

وی گفت: وزیر کشور به صورت مستمر صدور کارت ملی هوشمند را پیگیری می کند و دولت هم برای تامین بودجه قول مساعد داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما