شناسهٔ خبر: 28895617 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتشار اطلاعات ساختمانی ساختمانهای نوساز از سال ۹۷ به بعد

اعطا با اشاره به تصویب طرح شفاف‌سازی اطلاعات شهرسازی گفت: مقرر شد تا اطلاعات ساختمانی کسانی که از ابتدای سال ۹۷ پروانه گرفته‌اند شفافیت پیدا کند.

صاحب‌خبر -

انتشار اطلاعات ساختمانی ساختمانهای نوساز از سال ۹۷ به بعدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران ظهر امروز در پایان نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به مصوبات جلسه‌ امروز‌ گفت: در جلسه امروز ادامه طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی‌ بررسی شد که امروز در مورد بندهای مختلف آن بحث شد و موار‌دی اصلاح و افزوده شد و در نهایت این طرح به تصویب رسید‌.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به تصویب طرح انتشار اطلاعات شهرسازی‌ ادامه داد: مقرر شد کسانی که از ابتدای سال 97 اقدام به تشکیل پرونده کرده‌اند، اطلاعات ساختمانی آنها شفاف بشود تا طبق ضوابط و مقررات تراکم، زیربنا و تعداد طبقات پرونده آنها به صورت شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این شفافیت‌ نظارت همگانی را تقویت می‌کند، گفت: این کار یک جنبه بازدارندگی در رابطه با تخلفات ساختمانی دارد و هر شهروندی می‌تواند با مراجعه به این سامانه متوجه شود که در محل زندگی او در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و مشخص می‌شود که در هر محله چه  اقداماتی نظیر زیر‌گذر، تقاطع غیرهمسطح‌ و یا فضای سبز رخ می‌دهد.

اعطا خاطرنشان کرد: این طرح صرفاً مختص به پلاک‌های ثبتی است که از ابتدای سال 97 تشکیل شده است و در گام‌های بعدی می‌توان این قانون را به سال‌های 96، 95 و سال‌های قبل‌تر از آن هم تسری‌ داد.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در خصوص نتایج تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری گفت: یک گزارش اولیه توسط کمیته‌ هیئت تحقیق و تفحص آماده شده و باید دید که در نهایت آیا به عنوان یک گزارش در صحن ارائه می‌شود و یا موارد اصلاحی مطرح خواهد شد. ممکن است در شدیدترین‌ حالت پیگیری حقوقی انجام شود و از طریق مراجع قضایی‌ اقدام شود. تاکنون صرفاً کلیات گزارش تحقیق و تفحص برای اعضا توضیح داده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما