شناسهٔ خبر: 28895615 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حوادث کار در استان مرکزی 36 درصد کاهش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: حوادث ناشی از کار در کارگاه های تولیدی و صنعتی این استان نیمه نخست امسال نسبت مدت مشابه قبل 36 درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

«محمد رضا بیدهندی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 329 فقره حادثه ناشی از کار امسال در محیط های تولیدی و صنعتی استان مرکزی به وقوع پیوست درحالیکه آمار حوادث کار در مدت مشابه پارسال 512 فقره بوده است.
وی ادامه داد: شهرستان ساوه با 209 حادثه بیشترین حوادث ناشی از کار استان مرکزی را در سال جاری داشته است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: کارگران متاهل با 81 درصد بیشترین افراد حادثه دیده را در این مدت شامل شده اند.
بیدهندی خاطرنشان کرد: صدمه دست با 32 درصد، انگشتان دست با 26 و پا با 24 درصد بیشترین جراحات حین کار امسال را به خود اختصاص داده اند.
وی یادآور شد: بی احتیاطی در کارگاه های تولیدی و صنعتی عامل 78 درصد از حوادث استان مرکزی است و کارگران رده سنی 30 تا 34 سال با 25 درصد و 35 تا 39 سال با 18 درصد در صدر گروه های سنی حادثه دیده کارگاهی استان در سال جاری بوده اند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: 75 درصد حوادث به وقوع پیوسته در محیط های کاری تولیدی و صنعتی استان در نوبت کاری صبح به وقوع پیوسته است.
بیدهندی افزود: اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی در نیمه اول امسال معادل 38 سال سابقه استراحت پزشکی حادثه دیدگان و پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری در سامانه این اداره کل ثبت شده است.
297 هزار و 806 نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که با احتساب افراد تبعی شمار بیمه شدگان این استان به 773 هزار و 343 نفر می رسد.
خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان مرکزی از طریق سه واحد بیمارستانی در اراک، ساوه و شازند و هفت درمانگاه فعال انجام می شود.
1955/6013/

نظر شما