شناسهٔ خبر: 28895497 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جلسه شوراي شهر؛

تحقق تنها 5 درصد از بودجه تجهيز کتابخانه ها

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس کميته محيط زيست شورا ي اسلامي شهر تهران : با توجه به گراني هاي اخير تعهد شهرداري در تحقق بودجه مربوط به تجهيز کتابخانه هاي شهر تهران بيش از پيش اهميت دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، آرش ميلاني در نود و پنجمين جلسه شورا و با اشاره به موافقت وزارت کشور با برگزاري انتخابات شوراياري ها گفت: از همه کساني که در اين مهم نقش داشتند تشکر مي کنم و اميدواريم انتخاباتي خوب و در خور شهر تهران برگزار شود.
وي گفت: وضع کتابخانه هاي شهر تهران مناسب نيست و در بازديد از که از فرهنگسراي بهمن داشتيم اين موضوع به آشکار بود.
ميلاني افزود: اين فرهنگسرا در محل کشتارگاه سابق ايجاد شد و تحت مديريت يک نيروي خوشنام فرهنگي و به کانوني تبديل شد براي برنامه هاي متنوع و حوزه هاي مختلف فرهنگي. با اين وجود سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران مجموعه هاي خود را گسترش داد و امروز اين مجموعه ها به لحاظ بودجه نيازمند کمک شهرداري است.
وي ادامه داد: از تابستان امسال پست برقي که مربوط به فرهنگسرا بوده از کار افتاده و سيستم گرمايش و سرمايش قرائت خانه از کار افتاده که رقمي بالغ بر 700 ميليون تومان نياز دارد که خارج از توان فرهنسگرا و شهرداري منطقه 16 است.
رئيس کميته محيط زيست شورا گفت: در زمينه تجهيز کتابخانه ها عقب افتادگي قابل توجهي داريم و اين موضوع در کتابخانه هاي کوچکي که در سراي محلات داريم نيز قابل مشاهده است به ويژه در خصوص تامين کتاب. البته بايد کيفيت محتواي کتاب را نيز مد نظر داشته باشيم و کتاب هايي با محتوايي مبتني بر نياز روز بايد تامين شود.
وي افزود: وضع ايمني کتابخانه ها نيز بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
ميلاني گفت: در بودجه سال 97 براي تجهيز کابخانه 14 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده بود که تاکنون تنها 5 درصد آن محقق شده و لذا با توجه به گراني هاي اخير به ويژه در زمينه کتاب شهرداري تهران بايدنسبت به تعهد خود در اين زمينه توجه بيشتري کند.
بر طبق بند 3 ماده 71 قانون شوراها ضمن رسيدگي به مشکلات کتابخانه ها بايد تجهيز اين اماکن نيز مد نظر قرار گيرد و از شهرداري مي خواهم در اين زمينه گزارشي از برنامه کاري به تفکيک سراي محلات و مجموعه هاي زير نظر سازمان فرهنگي و هنري به شورا اريه دهد.
رئيس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران خواستار قانوني شدن جايگاه نهاد شوراياري ها شد.
محمد سالاري در نود و پنجمين جلسه شوراي پنجم شهر تهران ضمن تشکر از پيگيري محسن هاشمي و همراهي وزير کشور براي برگزاري انتخابات شوراياري ها اظهار داشت: با توجه به ترکيب اعضاي شوراي پنجم شهر تهران و قرابت فکري اعضا با نمايندگان مردم تهران در مجلس و همچنين شهردار و استاندار تهران و شکل گيري فراکسيون 51 نفره و اينکه ممکن است ديگر چنين ترکيبي دوباره در تاريخ تکرار نشود، مطالبه شوراياري هاي محلات شهر تهران بعد از چهار دوره فعاليت اين است که داراي جايگاه قانوني شوند.
وي ادامه داد: موضوع قانوني شدن نهاد شوراياري ها در دستور جلسه فراکسيون 51 نفره قرار گيرد و جايگاه شوراي محلات به صورت يک طرح در قانون فرادست تبيين و نهادينه شود و اين الگو به همه شهرها و کلانشهرهاي کشور منتقل و نهادينه شود.
سالاري افزود: قطعا اگر بعد از پايان دوره نتوانيم نهاد شوراياري ها را قانوني کنيم مورد مواخذه قرار مي گيريم.
رييس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران همچنين با اشاره به برنامه5 ساله سوم شهر تهران گفت: اين برنامه قرار است سرنوشت 5 سال آينده شهر را رقم بزند و از جريان اصلاحات مبتني بر گفتمان اصلاحات انتظار مي رود برنامه سوم، يک برنامه تحقق پذير و مبتني بر حل مشکلات شهر تهران باشد.
وي تصريح کرد: معاون برنامه ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران اقدام خوبي را شروع کرد و جنبش نظرخواهي از صاحبنطران و نخبگان را رقم زد اما محدوديت زمان موجب شد منويات اين رويکرد در فرايند جمع بندي به درستي اعمال نشود و آنچه اکنون به عنوان لايحه برنامه توسعه شهر تهران ارائه شده در متدولوژي و کليات داراي اشکالات است.
سالاري افرود: ضرورت دارد شورا در اين موضوع دقت کند و به دليل محدوديت زماني از اين موضوع عبور نکند.

نظر شما