شناسهٔ خبر: 28894699 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روشندلان مهابادی به دید و ساعت گویا دریافت کردند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی مهاباد گفت: روشندلان این شهرستان اقلام مورد نیاز از جمله به دید، بزرگنما، ضبط صوت، ساعت مچی گویا و عصای سفید دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

مهران یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام به اندازه مورد نیاز نابینایان و کم بینایان شهرستان در این اداره وجود دارد و به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: 250 نفر با معلولیت بینایی در این شهرستان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد 50 نفر نابینا و بقیه کم بینا هستند.
رییس اداره بهزیستی مهاباد گفت: توانجویان این شهرستان می توانند اقلام مورد نیاز خود را از بهزیستی تحویل گرفته و در صورتی که به مرور زمان غیرقابل استفاده شوند می توانند اقلام جدید را دریافت کنند.
وی با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده به توانجویان نابینا نیز گفت: 51 سبد کالا به ارزش 510 میلیون ریال و 2 هزینه ازدواج به این توانجویان نیز در این مدت اهدا شده است.
یوسفی یادآور شد: بیشتر توانجویان روشندل این شهرستان عضو انجمن نابینایان مهاباد هستند و از خدمات مختلف این انجمن استفاده می کنند.
به گزارش ایرنا، کتابخانه های این شهرستان نیز با 900 کتاب گویا به صورت لوح فشرده در موضوعات متنوع برای روشندلان و کم بینایان تجهیز شده است.
انجمن نابینایان مهاباد از سال 1381 راه اندازی شده که هم اکنون دارای 51 عضو است که 29 نفر از آنها توانجوی مرد و بقیه خانم هستند.
کم سن ترین عضو این انجمن 12 ساله و پیرترین عضو نیز 75 سال سن دارد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3020/6185/7129

نظر شما