شناسهٔ خبر: 28894437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همه عاملان درگیری با محیط‌بانان در پارک ملی گلستان دستگیر شدند

R41471/P1377/S6,70/CT1

رئیس پارک ملی گلستان گفت: همه عوامل و افراد اصلی شهادت محیط‌بان گلستانی در پارک ملی گلستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

صاحب‌خبر -

مهدی تیموری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرستان گالیکش اظهار داشت: در چند روز گذشته تعدادی از مظنونان و همدستان فردی که عامل اصلی شهادت محیط‌بان تاج محمد باشقره بودند، دستگیر شدند و شب گذشته هم عامل اصلی نیز دستگیر شد.

رئیس پارک ملی گلستان افزود: در مخفیگاه این فرد، 2 قبضه اسلحه شکاری و موتورسیکلت و دیگر وسایل مورد استفاده در شکار کشف و ضبط شد. این فرد در 2 ماه گذشته در پارک ملی گلستان با اسلحه شکاری دیده شده بود و در دستگاه قضایی نیز پرونده در این رابطه دارد.

تیموری یادآور شد: عامل اصلی دستگیر شده به قتل اعتراف کرده و برای طی مراحل قانونی به دستگاه قضایی تحویل شد و در روزهای گذشته نیز 4 نفر از مظنونین در محدوده پارک ملی گلستان دستگیر شدند.

رئیس پارک ملی گلستان اظهار داشت: تنها خواسته فرزند خردسال شهید باشقره در روز تشیع جنازه پدرش از محیط بانان،  حفاظت و حراست از پارک ملی گلستان و حیوانات آن بود و ما امید داریم بتوانیم بدون عقب‌نشینی و گذشت در مورد شکارچیان غیرمجاز، این رسالت را به خوبی انجام دهیم تا هم شهید باشقره و هم خانواده‌اش از ما راضی باشند،  ضمن اینکه وظیفه قانونی خود را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در دستگیری عامل و عاملان این حادثه جوامع محلی، نیروهای بسیج، محیط زیست 2 استان خراسان شمالی و گلستان و همه دستگاه های اجرایی ما را همراهی و کمک کردند.

انتهای پیام/ش

نظر شما