شناسهٔ خبر: 28894419 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

طلسم سنگین لژیونرهای استقلال بعد از جدایی

بیشتر بازیکنانی که در سال‌های اخیر از استقلال به تیم‌های خارجی پیوستند نتوانستند انتظارات را برآورده و عملکرد خوب فنی گذشته شان را تکرار کنند. با این حال استثنایی هم وجود دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

آخرین بازیکنی که از استقلال به یک تیم خارجی ترانسفر شد و شرایط بسیار مطلوبی را تجربه کرد، کاوه رضایی مهاجم این تیم در فصل پانزدهم بود. لژیونرهای استقلال در سالهای اخیر را می توان به سه دسته تقسیم کرد. دسته اول لژیونرهای موفق این تیم بودند، دسته دوم لژیونرهای نسبتا موفق با عملکردی متوسط و دسته سوم لژیونرهایی که عملکردشان پس از جدایی از این تیم افت فاحش داشت که این دسته سوم در اکثریت قرار دارند.
تیم فوتبال استقلال در سالهای اخیر سکوی پرتاب تعداد قابل ملاحظه ای از بازیکنانی به سمت باشگاه های خارجی شد. گستردگی جغرافیایی مقصد بازیکنان استقلال از اروپا تا آسیای میانه و حوزه خلیج فارس بود.
کاوه رضایی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، مامه تیام، مجید حسینی، سرور جباروف، سجاد شهباززاده و علی قربانی عمده بازیکنانی بودند که بعد از درخشش با پیراهن استقلال مورد توجه تیم های خارجی قرار گرفته و از این تیم جدا شدند.
در بین بازیکنانی که از این تیم جدا شدند، کاوه رضایی سرنوشتی کاملا متفاوت داشت. رضایی پس از درخشش فوق العاده با پیراهن استقلال در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، مورد توجه تیم شارلوا قرار گرفت و راهی لیگ بلژیک شد. مهاجم فوتبال کشورمان روند رو به رشد خود را در لیگ بلژیک نیز ادامه داد و توانست از شارلوا به تیم بزرگتری مثل اف.سی.بروژ برسد. کاوه آخرین بازیکن استقلال است که از این تیم ترانسفر شد و می توان او را کاملا موفق دانست.
یک پله پایین تر از کاوه رضایی، سید مجید حسینی قرار می گیرد. مدافع جوان و ملی پوشی که به جز درخشش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن استقلال، در جام جهانی نیز خوش درخشید تا با پیشنهاد خوبی از تیم ترابوزان ترکیه روبرو شده و حضور در لیگ ترکیه را هم تجربه کند.
حسینی نیز در زمره لژیونرهای موفق آبی پوشان قرار دارد. هرچند درخشش او تا به اینجای کار به اندازه درخشش کاوه رضایی نبود، اما عملکرد او موید این موضوع است که باید وی را لژیونری موفق دانست.
تیمی که علی قربانی دیگر مهاجم آبی پوشان پس از جدایی از این تیم به آن پیوست، در سطح اول اروپا نیست. قربانی به لیگ اسلواکی پیوست و در تیم متوسط اسپارتاک عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی داشته است. قربانی را می توان یک پله پایین تر از حسینی در زمره لژیونرهای نسبتا موفق آبی پوشان قرار داد. 
از این سه بازیکن که بگذریم، عملکرد سایر لژیونرهای استقلال بعد از جدایی از این تیم قابل دفاع نبوده و آثار پشیمانی در آنها بابت جدایی از این تیم مشهود است. از امید ابراهیمی که در لیگ قطر شرایط خوبی ندارد گرفته تا مامه تیام که دیگر آن ماشین گلزنی نیست و تبدیل به یک مهاجم معمولی شده است. 
امید نورافکن در تیم شارلوا شرایط خوبی ندارد و در کمترین حد ممکن بازی می کند. سرور جباروف که با تصمیمی عجیب به لیگ آسیای میانه پیوست در شرایط مناسبی نیست و حتی زمزمه های جدایی زودهنگام او از تیم ژتیسو به گوش می رسد. 
پیش از این نیز سجاد شهباززاده در تیم استقلال سرنوشتی مشابه داشت و بعد از جدایی از این تیم و پیستن به تیم آلانیا اسپور ترکیه شرایط بغرنجی پیدا کرد و در نهایت نیز از آن تیم جدا شد.

 

نظر شما