شناسهٔ خبر: 28893869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ماموريت لاريجاني به عارف براي رسيدگي به مشکل دانشجويان تکميل ظرفيت دانشگاه آزاد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- رييس مجلس شوراي اسلامي از محمدرضا عارف رييس کميسيون آموزش و تحقيقات خواست در جلسه اي مشکل دانشجويان رشته علوم پزشکي تکميل ظرفيت دانشگاه آزاد اسلامي را با حضور مسئولان مربوطه هر چه سريع تر بررسي و حل کند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، علي لاريجاني در جلسه علني امروز - يکشنبه - مجلس اين مطلب را در پاسخ به تذکرهاي فاطمه ذوالقدر نماينده تهران و شهباز حسن پور نماينده سيرجان درباره بلاتکليفي وضعيت دانشجويان رشته علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي بيان کرد.
ذوالقدر در تذکري از وزير علوم، تحقيقات و فناوري خواست تا مشکلي که براي دانشجويان دانشگاه آزاد به وجود آمده را سريع تر رسيدگي و مشکل را برطرف کند.
وي ادامه داد: اخيرا دانشگاه آزاد اسلامي در تکميل ظرفيت خود در رشته علوم پزشکي، جمع کثيري از دانشجويان را جذب کرده، ثبت نام آنان به صورت قانوني انجام شده است.
نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: اين روند در حالي انجام شد که دانشگاه آزاد اسلامي پس از ثبت نام اين افراد ضمن عذرخواهي اعلام کرد که اشتباهي رخ داده است و نمي تواند اين دانشجويان را جذب کند.
ذوالقدر همچنين گفت: قطعا دانشگاه آزاد نمي تواند به يک عذرخواهي بسنده کند و ما از وزير علوم مي خواهيم به اين موضوع رسيدگي کند زيرا اين دانشجويان فرصت حضور در دانشگاه هاي ديگر را هم از دست داده اند.
همچنين شهباز حسن‌پور نماينده سيرجان در تذکري در اين باره گفت: وضع به حدي بالا گرفته که در ساعت 12 شب، ده‌ها نفر را در دانشگاه آزاد برکنار کردند.
وي با بيان اين که بيش از 22 هزار نفر دانشجو در بلاتکليفي به سر مي‌برند، اظهار داشت: اين موضوع به دليل سهل‌انگاري و اتفاقاتي که بين وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه آزاد رخ داده است.
سيام**9121**1058**1336
انتهاي پيام /*

نظر شما