شناسهٔ خبر: 28893386 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همسر مرحوم حجازی: ناصر بوقچی و لیدر نداشت

تهران- ایرنا- «ناصر حجازی» نه اهل پول گرفتن از بازیکن بود و نه با مدیری لابی می کرد. او نه بوقچی و لیدر داشت و نه جلوی کسی سر خم می کرد، حجازی اسطوره ای که فقط شبیه به خودش بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، این اظهارات درباره مرحوم ناصر حجازی بخشی از توصیف «بهناز شفیعی» همسر این اسطوره دروازه بانی ایران، کاپیتان تیم ملی و باشگاه استقلال و همچنین سرمربی آبی پوشان است.
همان طور که انتظار می رفت، در حال حاضر مرحوم ناصر حجازی با رای قاطع مردم در انتخاب بهترین دروازه بان تاریخ جام ملت های آسیا در صدر قرار دارد تا حتی پس از مرگش نیز برای کشور افتخارآفرینی کرده باشد.
«بهناز شفیعی» همسر زنده یاد ناصر حجازی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به انتخاب «حجازی» برای نامزدی بهترین دروازه بان تاریخ جام ملت‌های آسیا گفت: از اینکه همسر مرحومم برای این مهم نامزد شده است، بسیار خوشحالم و به خود می بالم.
وی افزود: هواداران عزیز فوتبالی چه استقلالی و حتی پرسپولیسی ها با رفتن به سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به ناصر حجازی رای دادند و خوشبختانه در حال حاضر همسر مرحومم با رای قاطع و بالا صدرنشین دروازه بانان تاریخ جام ملت های آسیاست.
همسر مرحوم حجازی در ادامه یادآور شد: خود من نیز در این نظر سنجی شرکت کرده و به ناصر عزیز رای دادم و امیدوارم با همت تمام عزیزانی که به گزینه محبوبشان رای داده اند، ناصر حجازی برای ایران افتخاری آفرینی کند، هر چند خودش دیگر در جمع ما نیست.
شفیعی در پاسخ به این پرسش که دلیل محبوبیت ناصر حجازی در بین نسل جوان چیست، یادآور شد: شاید باور نکنید اما این برای خود من نیز یک پرسش است و همیشه می گویم خدایا شکرت که ناصر حتی در بین نسل جوان محبوبیت زیادی دارد.
وی افزود: خیلی از جوانان امروز نه فوتبال ناصر حجازی را دیده اند و نه روزهای مربیگری اش در خاطرشان است، اما او را دوست دارند و این نشان می دهد عشق به این چهره نسل به نسل منتقل می شود.
همسر مرحوم حجازی ادامه داد: ناصر شخصیت خاص خودش را داشت، کاریزمای ویژه او باعث می شد همه به او ناخوداگاه احترام بگذارند. من به عنوان همسر او برایش احترام خاصی قائل بودم.
شفیعی با بیان اینکه قصد اتهام زنی یا بی احترامی به هیچ مربی فوتبالی را ندارد، اظهار داشت: ناصر حجازی نه اهل پول گرفتن از بازیکن بود و نه با مدیری لابی می کرد. او نه بوقچی و لیدر داشت و نه جلوی کسی سر خم می کرد. حجازی اسطوره ای بود که فقط خودش بود.
وی خاطره ای از دوران سرمربیگری مرحوم ناصر حجازی در استقلال را بیان کرد و گفت: به همسرم گفتم تو به عنوان سرمربی باید در باشگاه استقلال یک اتاق داشته باشی تا بفهمی چه کسی به باشگاه می آید و چه اتفاقاتی رخ می دهد. او در جواب گفت من یک سرمربی هستم نه جاسوس. وظیفه من فقط این است تیمم را تمرین دهم و برای مسابقه آماده کنم، مسائل دیگر در حوزه اختیارات سرپرست تیم است و نباید انجام دهم.
وی با اشاره به دورانی که ناصر حجازی در بستر بیماری بود، گفت: یکی از پزشکان معروف از آمریکا تماس گرفت و از ناصر خواست با هزینه او برای ادامه درمانش راهی سان فرانسیسکو شود اما ناصر قبول نکرد و گفت عمر دست خداست و من دوست دارم در کشور خودم معالجه شوم، نمی خواهم به کشور دیگری بروم و اگر قرار به مرگ باشد، دلم می خواهد در ایران جان بدهم نه در غربت.
همسر مرحوم حجازی با بیان اینکه آن مرحوم عاشق ایران بود و بارها پیشنهادات خارجی را رد کرده بود، تصریح کرد: گفته بودند تا آخر عمر از نظر مالی حمایتت می کنیم و بهترین امکانات رفاهی را برایت در نظر می گیریم اما او حتی یک ثانیه هم به این موضوع فکر نکرد و در جواب پاسخ داد من یک وجب خاک کشورم را با دنیا عوض نمی کنم.
شفیعی ادامه داد: بهترین دلداری برای ما هواداران «ناصر حجازی» هستند، دلخوشی بزرگ ما این است مردم هنوز او را فراموش نکرده اند و من هر وقت سر مزار همسرم می روم، هوادارانی را می بینم که آنجا حضور دارند و این اتفاق از درد بزرگ ما می کاهد.

** باید به استقلال فرصت داد
وی درباره اینکه نتایج استقلال را دنبال می کند یا خیر، گفت: بازی های استقلال را پیگیری می کنم و امیدوارم تیمی که خانواده حجازی دوست دارند، بتواند به موفقیت های بزرگ برسد. استقلال تیمی جوان است و باید به آنها فرصت داد تا بتوانند به هماهنگی رسیده و به روزهای اوج خود برگردند.
همسر حجازی فقید همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ملاقات با سرپرست باشگاه استقلال اشاره کرد گفت: از اداره مالیات با من تماس گرفتند و مدعی شدند که ناصر حجازی به اداره مالیات بدهکار است. وقتی این موضوع را شنیدم، تعجب کردم و گفتم بعد از این همه سال تازه یادتان افتاده ناصر به اداره مالیات بدهکار است؟ بابت این موضوع ناراحت بودم، چون می دانستم ناصر حجازی حتی یک ریال نیز به کسی بدهکار نیست، آخرین قراردادش با استقلال 18 میلیون تومان بود که همان موقع به مدیران وقت استقلال اعلام کرد 2 میلیون تومان از این پول را به اداره مالیات بدهید.
وی ادامه داد: از آنجایی که سرپرست باشگاه استقلال از ناراحتی من درباره این موضوع با خبر بود، نشستی را با امیرحسین فتحی به همراه پسرم «آتیلا» برگزار کردیم. من همان جا به آقای «امیر حسین فتحی» گفتم شما نمی خواهید این مبلغ را ببخشید؟ چرا که ناصر به هیچ کس بدهکار نیست و مالیاتش را همان موقع پرداخت کرده است.
ورزشی **م.ت**9129**1597

نظر شما