شناسهٔ خبر: 28893038 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به دنبال ممنوعیت واردات زباله به چین

ژاپن با معضل انباشت زباله های پلاستیکی روبرو شد

پکن- ایرنا- پس از آنکه چین ورود زباله های پلاستیکی از ژاپن را ممنوع کرد این کشور با معضل انباشت زباله های پلاستیکی در مناطق مختلف روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا شبکه خبری 'ان.اچ.کی' روز یکشنبه گزارش کرد چین واردات ضایعات و زباله های پلاستیکی را از کشورهای دیگر ممنوع کرده و این به چالش بزرگی برای ژاپن و شمار دیگری از کشورها تبدیل شده است.
این گزارش ادامه می دهد که دولت های محلی و مناطق مختلف در ژاپن اعلام کرده اند با کوهی از زباله ها و ضایعات پلاستیکی روبرو شده اند که نمی دانند برای معدوم کردن و بهره وری از آنها چکار باید بکنند.
وزارت محیط زیست ژاپن تحقیقاتی صورت داده و بر اساس آن اعلام کرده است که 100 منطقه و دولت محلی به علاوه 175 شرکت دست اندرکار این زباله ها و ضایعات، از این وضعیت بشدت نگران شده اند از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد هزینه فراوری روی این ضایعات افزایش یافته است.
این گزارش اشاره می کند که از سال 1992 میلادی سه چهارم از کل ضایعات پلاستیکی دنیا به چین و هنگ کنگ صادر می شده است و اکنون بیشتر کشورهای در حال رشد و بسیاری از کشورهای توسعه یافته با توجه به ممنوعیت واردات زباله به چین، با معضل انباشت بی رویه ضایعات ذی ربط روبرو شده اند.
ژاپن تا قبل از این ممنوعیت، هر سال یک میلیون و 500 هزار تن زباله صادر می کرد که بیشتر آن روانه چین می شد اما حالا بر اساس سیاست جدید زیست محیطی، پکن واردات ضایعات کاغذی و پلاستیکی را متوقف کرده است.
وزارت محیط زیست ژاپن تاکید کرده است که از این پس باید به دنبال افزایش بهره وری از این ضایعات بود و راهی پیدا کرد تا بتوان آنها را با هزینه پایین تر فراوری کرد.
آساق**231**1904**

نظر شما