شناسهٔ خبر: 28891015 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تل‌آویو تخریب «خان الاحمر» فلسطین را به تعویق انداخت

منبع: فارس

با ادامه تحصن و مقاومت فلسطینی‌ها و نیز مخالفت‌های بین‌المللی، رژیم صهیونیستی اعلام کرد تا اطلاع ثانونی از تخریب روستای «خان‌احمر» در حومه قدس منصرف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد تخریب روستای «خان‌الاحمر» در حومه تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده و در این باره گفت‌وگوهایی انجام خواهد شد.

روزنامه «هاآرتص» هم گزارش داد رژیم صهیونیستی تصمیم به عدم تخریب روستای خان‌الاحمر تا اطلاع ثانوی گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مقاومت با امکانات خود تل‌آویو را پشیمان خواهد کرد

بر اساس این گزارش، سران سیاسی این رژیم اکنون دست نگه داشته‌اند و دنبال راه‌حل‌های جایگزین برای حل این مسأله هستند.

«ولید عساف» مسئول پرونده (مقابله با) شهرک سازی و دیوار حائل در کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به گزارش هاآرتص اعلام کرد هیچ چیزی در این باره رسما ابلاغ نشده به همین دلیل تحصن در خان‌احمر ادامه پیدا خواهد کرد.

در ادامه گزارش هاآرتص آمده است سطوح امنیتی رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات تخریب خان‌الاحمر آماده و منتظر چراغ سبز از سطوح سیاسی است که تا کنون داده نشده است.

رژیم صهیونیستی به ساکنان این روستا تا نه مهرماه (اول اکتبر) مهلت داده بود که منازلشان را با دست‌ خود تخریب کنند وگرنه خود این کار را انجام خواهد داد؛ ساکنان این روستا که حدود 200 نفر هستند به این تهدیدها توجهی نکردند، دست به تحصن نامحدود زدند و درگیری‌های بسیاری میان آنها و نظامیان رژیم صهیونیستی رخ داد.

وضعیت این روستا مورد توجه کشورهای بسیاری از جمله هشت کشور عضو اتحادیه اروپا قرار گرفت و آنها در سپتامبر از رژیم صهیونیستی درخواست کردند از تخریب این روستا دست بردارد.

تیرماه امسال (1397) خبر یورش گسترده نظامیان صهیونیستی به روستای بدوی خان احمر با هدف تخریب آن در رسانه‌ها پیچید. ساکنان این روستا به مقابله با صهیونیست‌ها پرداختند و طی درگیری‌ها چندین نفر از آنها زخمی شدند. با ادامه اعتراض‌ها روند تخلیه و تخریب این روستا متوقف شد و دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در پانزدهم تیرماه با صدور حکمی تخریب این روستا را به حالت تعلیق درآورد.

سرانجام دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در 14 شهریورحکم نهایی خود را صادر و اعلام کرد روستای خان‌احمر باید تخلیه شود. جمعیت روستای خان‌احمر حدود 200 نفر اعلام شده که با دامداری زندگی می‌گذرانند.

نظر شما