شناسهٔ خبر: 28890954 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

درخواست نماینده پارلمان اتریش برای برخورد با عربستان

آندریاس شیدر، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اتریش خواهان برخورد با عربستان سعودی درخصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 آندریاس شیدر، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اتریش خواهان برخورد با عربستان سعودی درخصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی شد.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر مرکزی حزب سوسیال دمکرات منتشر شد، "آندریاس شیدر" آورده است: اذعان به قتل خاشقجی، منتقد سعودی از سوی رژیم عربستان تنها نمونه کوچکی از انبوه موارد نقض حقوق بشر در عربستان سعودی است.

وی افزود: «نباید این موضوع را نادیده گرفت، بلکه باید در سطح ملی و اتحادیه اروپا اندیشید که چگونه باید با آن رفتار کرد.»

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اتریش گفت: «اکنون از اتریش به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا و به ویژه صدراعظم کورتز و وزیر امور خارجه کنایسل درخواست می‌شود رایزنی‌ها را درباره اینکه چه تبعات و تحریم‌هایی در این زمینه متصور و معقول است آغاز کنند.»

در بیانیه شیدر همچنین آمده است: «نام مرکز بین المللی گفتگوی ادیان ملک عبدالله در وین با توجه به قتل خاشقجی و روند وخیم‌تر شدن اوضاع حقوق بشر در عربستان، تنها به مانند تمسخر قربانیان رژیم سعودی می‌ماند. از این رو، روز به روز وجود چنین مرکزی بیشتر زیر سوال قرار می‌گیرد.»

وی افزود: «اتریش همواره به عنوان پیشگام مبارزه در راه حقوق بشر و حفاظت از آزادی رسانه و بیان مطرح بوده است و ما باید در همه سطوح ملی و بین المللی برای این مهم تلاش کنیم.»

 

نظر شما