شناسهٔ خبر: 28890880 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

نمایشگاه کتاب تبریز گشایش یافت

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور جمعی از مسئولان در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که "نمایشگاه کتاب تبریز بزرگترین رویداد فرهنگی در شمال‌غرب کشور است" افزود: برگزاری این نمایشگاه همه‌ساله از مطالبات بحق شهروندان بوده که از تعالی فکر و اندیشه مردمان این سرزمین سرچشمه می‌گیرد.

 

محمد محمدپور با بیان این‌که "تاریخ گوهربار این خطه ما را به سمت فرهنگ و هنر گسیل می‌دارد تا اکنون نیز طلایه‌دار حرکت‌های بسیار مهم و تاثیرگذار فرهنگی باشیم" گفت: فرهنگ و هنر سرمایه‌ی زاینده‌ای است که خود ثروت تولید می‌کند.

 

او با بیان این‌که "اگر این نهال فرهنگ و هنر را پرورش دهیم می‌تواند یک منبع پایان‌ناپذیر برای اقتصاد کشور باشد" تاکید کرد: تبریز طی تاریخ منشا خلاق آثار بی‌مانند هنری بوده است. اگر امروز روابط بین المللی و... ما متکی بر فرهنگ و هنر نباشد نقیصه‌ای عظیم برای ما محسوب می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که "امید است روزی آثار هنری جایگزین نفت در اقتصاد شود" بیان کرد: سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب تبریز بازدید کردند و بالغ بر شش میلیارد تومان کتاب به فروش رسید.

 

محمدپور با اشاره به این‌که "در شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب تبریز ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب حضور دارند" گفت: در بخش خارجی نیز ۱۵۰ ناشر با ۳۳ هزار عنوان کتاب و ۳۰ مورد نشر دیجیتال آثار خود را عرضه می‌کنند.

 

او همچنین با اشاره به برنامه‌های جانبی نمایشگاه اظهار کرد: برگزاری نشست‌های علمی، نشست‌های نقد و بررسی و... از جمله این برنامه‌هاست و در حقیقت یک جشن بزرگ و واقعی فرهنگی و هنری در تبریز اتفاق می‌افتد.

نظر شما