شناسهٔ خبر: 28890359 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طی نیمه نخست امسال

89 میلیون دلار کالا از شهرک های صنعتی قزوین صادر شد

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: طی نیمه نخست امسال 89 میلیون دلار کالا توسط 28 واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا خانپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کالاهای صادراتی از گمرگ قزوین به کشورهای خارجی صادر شده اند.
وی یادآور شد: مولدهای دارای موتور پیستونی تراکمی، مارگارین، کابل نوار گسیل باف، ماشین های نورد گرم، پودر، ورق های نازک و نوار پلاستیکی، موم پارافین ها، مفتول، رزین های آلکید، روی، نخ های تک لا و تکستوره پلی استرها، پلیمرهای پروپیلن، روغن های اسیدی، صفحه وری و نوار از آلیاژهای آلومینیوم، کشمش آفتابی و تیزابی بی دانه، ترکیبات اکسیژن دار غیر آلی، فرومولیبدن و صنایع چوب از جمله محصولاتی بودند که از واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی استان به خارج از کشور صادر شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین همچنین گفت: کشورهای انگلستان، روسیه، ازبکستان، تاجیکستان، هلند، رومانی، آذربایجان، چین، هند، ترکیه، قرقیزستان، پاکستان، تایلند،عراق، قزاقزستان،افغانستان،امارات، ترکمنستان را مقصد کالاهای صادراتی این واحدهای صنعتی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: اعزام هیات های تجاری به خارج از کشور، مطالعه بازارهای هدف به صورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره برداری، برگزاری دوره های آموزشی مدیریتی، کارفرینی و مهارتی و تخصصی، کمک به تشکیل کنسرسیوم های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا از جمله برنامه های حمایتی است که در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی قرار دارد.
خانپور همچنین گفت: در راستای تلاش جهت جذب و هدایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در صنایع اولویت‌دار استان و صنایع صادرات گرا و تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات، تبادل افکار و بیان عقاید طرفین درزمینه بهبود شرایط تولید و صادرات و رفع موانع تجارت خارجی اعضا تفاهم نامه ای فی مابین این شرکت و اتحادیه صادراکنندگان استان در چارچوب اهداف و قوانین منعقد شده است.
وی، تلاش جهت جذب و هدایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی با رویکرد استقرار صنایع صادرات محور، کمک و حمایت مالی به میزان 50 درصد به واحدهای تولیدی جهت حضور در نمایشگاههای خارجی با هدف توسعه صادرات را از مهم ترین اقدامات این شرکت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی صادرات محور نام برد.
3013

نظر شما