شناسهٔ خبر: 28889557 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات اتصال راه آهن دو کره هفته آینده آغاز می شود

پکن- ایرنا- مقامات راه آهن کره جنوبی اعلام کردند عملیات نوسازی و مدرنیزه کردن و همچنین اتصال راه اهن دو کره از اوایل هفته آینده آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از یونهاپ، دوشنبه هفته گذشته بود که دو کره در نشستی در روستای مرزی پانمونجوم مصوب کردند در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر، خطوط راه آهن و جاده های دو کشور را مدرنیزه کرده و در نهایت به یکدیگر متصل کنند.
یک مقام وزارت حمل و نقل کره جنوبی روز یکشنبه به یونهاپ گفت که دو طرف با همکاری سازمان ملل در حال رایزنی برای اغاز این طرح از ابتدای هفته آینده هستند.
رئیس جمهوری کره جنوبی پیشتر به کشورهای شمال شرق آسیا و آمریکا پیشنهاد داده بود به صورت مشترک برای ارتباط خطوط راه آهن در سراسر شمال شرق آسیا همکاری کنند.
یک خط اهن قدیمی در گذشته بین دو کره وجود داشته است که در اوایل قرن بیستم توسط ژاپن ساخته شده بود اتصال این دو خط و مدرنیزه کردن زیرساخت‌های ریلی کره شمالی باعث می‌شود تا کره جنوبی راهی به سوی بازارهای چین، روسیه و اروپا داشته باشد.
دو کره همچنین قصد دارند راه های دو کشور در منطقه تنجیلگاک را به یکدیگر متصل کنند.
'کیم جونگ اون' رهبری کره شمالی و 'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی در آوریل سال جاری میلادی توافق کردند تا اقدامات عملی بیشتری را برای بهم مرتبط ساختن خطوط آهن ریلی انجام دهند.
رئیس جمهوری کره جنوبی در مورد اتصال خط اهن دو کره با خطوط ریلی سیبری به منظور دستیابی به بازارهای اروپایی هم گفته بود که این مساله مزیت‌های اقتصادی زیادی برای دو کره و همچنین روسیه در بر خواهد داشت.
**آساق**1904**

نظر شما