شناسهٔ خبر: 28887992 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدال آوران پاراآسیایی 2018در میزگرد ایرنا:

مشکلات قهرمانان برطرف شود

اصفهان- ایرنا- نداشتن کارشناس تغذیه و روانشناس، سرانه کم ورزشی ورزشکاران و مربیان، نبود برنامه های انگیزشی، ضعف در آیین بدرقه و استقبال در مسابقات جهانی و بیمه، کمبود امکانات و تجهیزات، نبود حمایتهای داخلی در میزگرد ایرنا با حضور مدال آوران اصفهانی پاراآسیایی 2018 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا مختاری همامی دارنده مدال طلا و نقره دو و میدانی، امید کریمی دارنده مدال طلا شطرنج نابینا و کم بینا، هاجر صفرزاده دارنده دو مدال نقره و یک برنز در دو و میدانی، زینب ملکی عضو تیم ملی والیبال نشسته و دارنده مدال نقره این مسابقات، مهدی نباتی سرمربی تیم ملی گلبال ایران در میزگرد ایرنا اصفهان با عنوان' چالشهای فراروی قهرمانان بویژه پاراآسیایی 2018 ' شرکت کردند و از کم و کیف برگزاری این رقابت ها و مشکلات فراروی زندگی ورزشی خود گفتند.
آنان ادامه کسب قهرمانی در آوردگاه آسیایی و جهانی را منوط به حمایت های همه جانبه مالی و معنوی مسوولان دانستند و گفتند اهتزاز پرچم ایران زمین در این عرصه ها نیازمند برنامه ریزی جامع و توجه به تیم ها و ورزشکاران است.
نگاهی به ورزش و شرایط ورزشکاران معلول حاکیست که افزایش حمایت ها به ویژه حمایت های مالی و بهبود زیرساخت ها و امکانات این بخش راهکاری برای توسعه ورزش معلولان به شمار می رود.
'معلولیت محدودیت نیست' جمله ای آشنا برای همه ماست که اگرچه برای جامعه معلولان مورد استفاده قرار می گیرد، اما شاید درس و الگویی برای سایر افراد جامعه باشد، اما از سوی دیگر محدودیت هایی نه از جنس انگیزشی و استعدادی برای این قشر از جامعه و به ویژه برای ورزشکاران وجود دارد که بیش از آنکه با خود معلول مرتبط باشد، به زیرساخت ها، سیاست گذاری ها و مدیریت ورزشی، منابع مالی و رویکردهای مسوولان مرتبط است.
این قهرمانان در سومین دوره بازیهای پاراآسیایی جارکارتا اندونزی با همتی مضاعف برای نخستین بار رده سوم این مسابقات آسیایی را پس از کشورهای چین و کره جنوبی کسب کردند.
کاروان ایران در این دوره از رقابتها با کسب 136نشان مختلف شامل بر 51 طلا، 42 نقره و 43 برنز و صعود یک پله ای نسبت به دور گذشته رقابت ها، به کار خود پایان داد و اصفهانی ها که همیشه سهم بسزایی در تیم های مختلف معلولان و نابینایان داشتند این بار در آوردگاه آسیایی جاکارتا خوش درخشیدند و پنج مدال طلا، هشت نقره و هشت برنز اخذ کردند.


** به مشکلات قهرمانان رسیدگی نمی شود
عضو تیم ملی و دارنده مدال طلا و نقره پاراآسیایی جاکارتا گفت: برگزاری جلسات از سوی عالی ترین مقامات اجرایی استان باعث شنیده شدن حرف های ورزشکاران می شود، زیرا این قهرمانان پیشنهادات و انتقادهایی دارند که در صورت رسیدگی و توجه به آن ها باعث پیشرفت ورزش و کسب مقام های بهتر و بهبود جایگاه ها خواهد شد.
علیرضا مختاری همامی اضافه کرد: همانگونه که برنامه ریزی برای حل مشکلات و بهبود وضعیت فعالیت کشاورزان، صنعتگران و سایر اقشار مردم اهمیت دارد، زمینه حل مشکلات ورزشکاران باید فراهم شود، زیرا این افراد افتخاراتی برای کشور و استان به دست می آورند و زمینه شادی برای مردم را فراهم می آورند.
وی با گلایه از تبعیض بین رشته ها و ورزشکاران، خاطرنشان کرد: این که فقط به چند رشته محدود توجه شود چندان جالب نیست و این که منابع مالی صرف گروهی اندک شود نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.
این ورزشکار با بیان این که اصفهان از مجموعه های بزرگ صنعتی برخوردار است و این مجموعه ها می توانند به بهترین حامیان ورزش تبدیل شوند، تصریح کرد: متاسفانه برنامه و خط مشی مشخصی در این زمینه وجود ندارد، بسیاری رشته ها مغفول واقع می شوند و ورزشکاران آن به اجبار باید با شرایط سخت و نامطلوب فعالیت کنند.

** مربی و ورزشکار را باید با یک چشم نگریست
مختاری همامی عدم حمایت از مربیان را از دیگر معضلات برشمرد و گفت: یک ورزشکار حرفه ای باید زیر نظر مربی متخصص کار کند، اما به مربیان آنطور که باید و شاید توجه نمی کنند و همین امر بی انگیزگی را برای آنان به همراه دارد و در نتیجه مجبور به تمرین انفرادی و بدون مربی خواهد شد.
وی اظهارداشت : یک مربی نیز باید به اندازه ورزشکار از حمایت برخوردار باشد و هزینه سفر و یا پاداشی مغایر با آن چه به ورزشکار اختصاص می یابد، صحیح نیست.

** بسیاری از ورزشکاران معلول با هزینه شخصی فعالیت می کنند
این قهرمان با اشاره به این که بسیاری از ورزشکاران و به ویژه ورزشکاران معلول با هزینه شخصی فعالیت می کنند، اظهارداشت: از آن جایی که معلولان دارای شغلی مناسب نیستند و درآمد ندارند بنابراین صرف هزینه ولو اندک فشار زیادی بر آنان تحمیل می کند و این فشار باعث افت انرژی و انگیزه در آن ها می شود، با این حال معلولان ورزشکار غیرتمندانه در میادین ورزشی ظاهر می شوند و کسب مدال های مختلف شاهدی بر این مدعاست.
عضو تیم ملی دو و میدانی معلولان ایران نگاه مردم به ورزش را ستودنی خواند و خاطرنشان کرد: چه در میادین مدال کسب کنیم و چه از به دست آوردن مدال باز بمانیم شهروندان با دعای خیر و انرژی مثبت خود به ما دلگرمی می دهند و این بالاترین ارزش را برای جامعه ورزشی دارد.

** زیرساخت ها ورزی نیازمند نوسازی و بهسازی
مختاری همامی همچنین از نبود و یا کمبود زیرساخت های ورزشی گلایه کرد و گفت: در کلانشهر اصفهان ورزشگاه انقلاب برای محل تمرین دو و میدانی تعیین شد اما متاسفانه پیست تارتان این مکان شرایط نامناسبی دارد و به ویژه در زمان وزش باد خاک زیادی در فضای این ورزشگاه منتشر می شود که نه تنها برای تمرین ایجاد مشکل می کند بلکه برای سلامتی مضر است.
وی با انتقاد از عدم اجازه برای حضور در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، تصریح کرد : این مجموعه اکنون در اختیار باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان است اما به من ورزشکار ملی پوش حتی اجازه یکبار حضور در این مکان را نداده اند و گفتند که حضور دو و میدانی کاران و علی الخصوص دیسک و وزنه ها، سبب تخریب چمن و پیست آن می شود، این سووال اینجا مطرح می شود که کفش استوک دار فوتبالیست ها برای چمن و پیست ضرر بیشتری در پی ندارد؟
مختاری همامی ادامه داد : این انصاف نیست که به یک ورزشکار ملی پوش اصفهانی و دارنده مدال طلا اجازه ورود به ورزشگاه شهر خودش داده نمی شود.
این دو و میدانی کار، سطح مسابقات 2018 جاکارتا را حرفه ای و بالا ارزیابی کرد و ادامه داد: حریفان همواره با انگیزه و قدرت زیاد به این رقابت ها وارد می شوند و شکست هر یک از آن ها حقیقتا دشوار است.
دارنده مدال طلا و نقره پاراآسیایی جاکارتا، تشویق جامعه معلولان به ورزش را به عنوان یکی از بهترین ثمرات فعالیتش عنوان کرد و گفت: پس از پاراآسیایی 2014 اینچئون، معلولان متعددی با من تماس گرفتند و و راه و روش ورود به ورزش و ورزش حرفه ای را جویا شدند که راهنمایی و تشویق آنان به ورزش، خود یک دستمزد و پاداش عالی برای فعالیت چند ساله ام بود.

** حمایت رسانه ای لازمه تداوم افزایش افتخارات
به تاکید وی پیشرفت ورزش و ورزشکاران همچنین نیازمند حمایت های رسانه ای و تبلیغاتی در سطح شهرهاست، زیرا مردم با تبلیغات است که قهرمانان شهر و استان خود را می شناسند.
مختاری همامی تاکید کرد که افتخارآفرینان همچون هنرمندان باید جایگاهی خاص در پوشش رسانه ها و به خصوص برنامه های زنده تلویزیونی داشته باشند.
عضو تیم ملی دو و میدانی معلولان ایران درخواست کرد که شرایطی مهیا شود که ورزشکاران تحت بیمه تکمیلی و درمانی کاملی قرار بگیرند تا در زمان آسیب دیدگی ها بتوانند روند درمانی خود را کامل کنند.
این ورزشکار نبود روانشناس در کنار تیم ها را آفتی برای ورزش دانست و گفت: برخلاف سایر کشورها متاسفانه در کشورمان به این موضوع چندان اهمیت نداده ایم، برای مثال در خلال مسابقات گذشته خبر در گذشت پدر و مادرم به من داده شد و چنانچه یک متخصص روانشناس در کنار تیم بود، می توانست کمک کند تا بتوانم سکوی بهتری را کسب کنم.
وی با بیان این که از الان باید برای پاراالمپیک 2020 توکیو و سایر رقابت های مهم برنامه ریزی کرد، گفت: رقابت های کسب سهمیه المپیک از چند ماه آینده آغاز می شود و عدم وجود برنامه مدون و حمایت اندک باعث خواهد شد که از حضور در المپیک باز بمانیم و یا حرفی برای گفتن نداشته باشیم.

** باشگاه های حامی ورزش معلولان باشند
عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در این میزگرد با بیان این که چنان چه مسوولان رده بالا، باشگاه ها را به حمایت ورزش معلولان ترغیب کنند این امر شدنی خواهد بود، گفت: باشگاه های کوچک و بزرگ اصفهان همچون سپاهان و ذوب آهن با صرف هزینه هایی به مراتب خیلی کمتر از یک بازیکن فوتبال، می توانند حامی معلولان و تیم های آن ها باشند.
زینب ملکی اضافه کرد: حریفان در جاکارتا با قدرت و انگیزه زیادی برابر ایران ظاهر می شدند و همین امر کار را برای ما سخت کرد به ویژه ژاپنی ها که میزبان المپیک بعدی هستند مقتدرانه بازی می کردند.
به گفته او مقابله با تیم هایی همچون ژاپن، کره جنوبی و چین همواره و در تمامی مسابقات سخت است زیرا این کشورها از زیرساخت های مناسب برخوردارند و امکانات ویژه ای برای اعضای تیم ملی خود فراهم می کنند.
وی به اهمیت حمایت های رسانه ای اشاره و اضافه کرد: بها دادن به ورزش و ورزشکار نباید تبعیضانه باشد و رسانه ملی نیز همه ورزشکاران و رشته ها را عادلانه پوشش دهد.
دارنده مدال نقره پاراآسیایی 2018 جاکارتا تصریح کرد: با برنامه ریزی بیشتر و افزایش توجه در رشته های ورزشی معلولان می توان شاهد کسب افتخارات به مراتب بیشتر بود، با این حال ورزشکاران این رشته ها تاکنون بسیار خوب و شایسته مقام کسب کرده اند.

** حضور مسوولان در تمرینات ملی پوشان دلگرم کننده است
این ورزشکار حضور مسوولان در جمع ورزشکاران در زمان تمرین ها و اعزام ها را ثمربخش و مفید ارزیابی و اضافه کرد: این اقدام سبب افزایش انگیزه ملی پوشان می شود و از سوی دیگر باعث می شود که دست اندرکاران شرایط تمرینی سخت و کمبود زیرساخت ها را از نزدیک مشاهده کنند.
ملی پوش والیبال نشسته بانوان ایران، اشتغال را موضوعی چالش برانگیز برای جامعه معلولان دانست و اضافه کرد : پس از پایان عمر ورزش حرفه ای باید چه کاری در پیش گرفت و این سووال ورزشکاران معلول است و با کدام حقوق و پشتوانه مالی باید به زندگی ادامه داد؟
ملکی تصریح کرد: حمایت های سازمان ها و صنایع بزرگ ورزش ضروری است، زیرا بدون حضور این مجموعه ها و به دلیل کمبود منابع مالی ادامه فعالیت را با دشواری همراه می کند.

** ورزشگاه نقش جهان اصفهان برای فوتبالیست هاست
عضو تیم ملی دو و میدانی نابینایان و کم بینایان ایران در این میزگرد، کمبود در زیرساخت ها را مهم ترین چالش خود برای فعالیت در ورزش ارزیابی کرد و گفت: مجموعه ورزشی انقلاب اصفهان با توجه به قدمتش، شرایط مطلوبی ندارد و بازسازی و بهسازی آن به طور کامل ضروری است.
هاجر صفرزاده افزود: متاسفانه چندین بار در این میدان دچار آسیب دیدگی شده ام، اما با این که ورزشگاه نقش جهان اصفهان در این کلانشهر وجود دارد، اما ورزشکاران غیر فوتبالیست و به خصوص دو و میدانی کاران تاکنون در استفاده از آن ناکام مانده اند.
وی اظهارداشت: نبود مربی نیز عاملی مشکل ساز است و برخی اوقات بدلیل عدم حمایت لازم از مربیان، این افراد برای ادامه کار با ورزشکار سر باز می زنند و در نتیجه ورزشکار مجور به تمرین انفرادی بدون مربی می شود که اصلا سودبخش نیست.
دارنده دو مدال نقره و یک برنز در دو و میدانی جاکارتا خاطرنشان کرد: آوردگاه آسیایی جاکارتا اگرچه با حضور ورزشکاران قدر از دیگر کشورها، محلی برای عرض اندام ما نبود، اما انگیزه و توان بالای ورزشکاران ایرانی کار را برای رقیبان سخت کرد و این بازیکنان کشورمان بودند که گوی سبقت را از سایرین ربودند و بر سکوی افتخار ایستادند.
این دونده همچنین رسیدگی به وضعیت ادامه تحصیل ورزشکاران معلول را خواستار شد که می خواهند به رشته تربیت بدنی وارد شوند، اما تا حدودی به آنان اجازه داده نمی شود.
صفرزاده همچنین خواست که حمایت از ورزش معلولان و غیرمعلولان به یک اندازه باشد و مسوولان فرقی بین آنان قائل نشوند.

** مسوولان وعده های خود را محقق کنند
ملی پوش شطرنج کم بینایان و نابینایان ایران در این میزگرد تصریح کرد: استعدادها و ظرفیت های ورزشی پرشماری در ایران و اصفهان وجود دارند که به دلیل نبود حمایت قادر به فعالیت نیستند.
امید کریمی گفت: با وجود اینکه جامعه ورزشکاران معلول در کسب مدال و سکوهای برتر رویدادهای ورزشی همواره پیشتاز بوده اند، اما متاسفانه اعتبارات تخصیصی به هیات های ورزشی مرتبط کم بینایان و نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی در پایین ترین سطح و کمتر از سایر هیات های ورزشی است.
وی همچنین درخواست کرد که مسوولانی که قول پاداش و یا کمک هزینه سفر به ورزشکاران می دهند بر قول و قرار خود بمانند.
دارنده مدال طلای در رشته شطرنج پاراآسیایی 2018 جاکارتا در ادامه بیان کرد که تساوی حمایت مالی از ورزشکار معلول و غیرمعلول عاقلانه و مفید است.

** ورزش ایران به مقوله تغذیه ورزشکاران اهمیت دهد
کریمی با اشاره به این که به دلیل عدم وجود مربی طراز بالا، برای تمرین از یک مربی ارمنستانی بهره می برد، اظهارداشت: دستمزد، هزینه رفت و آمد و اسکان این شخص توسط خانواده ام تامین می شود و اکنون با افزایش نرخ ارز، حضور این مربی در ایران را سخت کرده است.
شطرنج باز تیم ملی ایران نبود کارشناس تغذیه و روانشناس را عاملی منفی برای ورزش دانست و گفت: ورزش ایران باید بیش از گذشته به این دو مقوله مهم یعنی تغذیه علمی و روانشناسی ورزشی توجه کند.

** حقوق و مزایای مربیان کمتر از ورزشکاران است
سرمربی تیم ملی گلبال ایران که به همراه تیم در پاراآسیایی 2018 جاکارتا به مقام قهرمانی رسید، در این میزگرد گفت: در کاروان اعزامی از اصفهان از هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان مربیان زیادی به مسابقات بازی های آسیایی جاکارتا اعزام شدند که باعث افتخار است که از یک استان تعداد زیادی برای حضور در تیم ملی اعزام شدند که این نشان از سطح بالای ورزشکاران ملی پوش اصفهان و مربیان استان در کشور دارد.
مهدی نباتی افزود : از سوی دیگری جای تعجب دارد که چرا مربی همیشه به لحاظ حقوق، مزایا، پاداش و جوایز پایین تر از ورزشکاران قرار می گیرد و اگر برای ورزشکاران مبلغی در نظر گرفته می شود به مربی ها یک چهارم آنها پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: این در حالی است که ورزشکاران می دانند که این ورزشکار باید یک معلم، مربی و مدرس در کنارش باشد تا بتواند به این مدارج برسد و زحمت کار ورزشکران به هر حال بر روی دوش مربیان هم هست.
این مربی، از نبود دید تخصصی به این قضیه انتقاد کرد و گفت : شاید چون مسئولان ما ورزشی نیستند و یا ورزشی هستند ولی تفکر و دیدگاه ورزشی ندارند به این شکل عمل می شود.
نباتی همچنین از عدم یکسان نگری به ورزشکاران معلول در مقایسه با ورزشکاران عادی گلایه کرد و گفت: به غیر از رییس هیات های داخل استان، دید باقی مسئولان به ورزش معلولان تخصصی نیست و به شکلی ورزشکار معلول رادر حد ورزشکار عادی نمی بینند و این جای تاسف دارد.
او ادامه داد : به این دلیل یک مدال طلا را در ورزشکاران سالم بالاتر از مدال طلای ورزشکاران پاراآسیایی می دانند در حالی که اگر بالاتر نباشد هم سطح افراد عادی است.
نباتی به پیگیری های هیات های ورزشی معلولان درخصوص توزیع جوایز و سکه های یکسان به قهرمانان ورزشی پاراآسیایی همانند به قهرمانان ورزشی عادی اشاره کرد.
سرمربی تیم ملی گلبال ایران بیان کرد : حدود سه سالی بود که تیم چین حرف اول را در مسابقات پاراآسیایی می زد که در این دوره از مسابقات توانستیم تیم چین را در فینال با یک نتیجه قابل قبول و مقتدرانه پشت سر بگذاریم و پس از سه سال توانستیم سکوی اول آسیبا را در این مسابقات به همت ورزشکاران به دست آوریم.
وی تفاوت سرانه بین تیم هایی طلایی و نقره ای و دیگر تیم ها به لحاظ ارزش را اصولی ندانست و گفت : در این دوره به دلیل اینکه ما در سال های قبل مقابل تیم چین باخته بودیم تیم ما نقره ای بود و سرانه ورزشکاران برای ما روزانه 800 هزار ریال و برای تیم های طلایی روزانه 2 میلیون ریال هزینه تعیین شد.
نباتی ادامه داد : این در حالی است که اگر مبلغ سرانه ورزشکاران ما بیشتر بود به لحاظ تغذیه و یا استفاده از مشاوران روانشناسی و فنی بهتر می توانستیم بر جنبه های روحی و جسمی بچه ها کار کنیم.

** افزایش امکانات و زیرساخت های ورزشی ضروری است
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در مجموع در مسابقات کره جنوبی در بحث معلولان چهار نفر نماینده داشتیم که این دوره به هشت نفر رسیده بود و در مجموع کاروان اعزامی به مسابقات کره جنوبی در چهار سال پیش 16 نفر بودند که الان به 25 نفر رسیدند.
علیرضا امینا زاده افزود: در مسابقات آسیایی نیز 30 نفر اعزام شده بودند که امسال به حدود 57 نفر رسیدند که بر این اساس جهشی در ورزش رخ داد.
وی اظهار داشت: همه ورزشکاران پاراآسیایی و آسیایی مشکلاتی شامل عدم رسیدگی مسئولان و کمبودامکانات به لحاظ مالی را عنوان می کنند که قابل قبول است آنها معتقدند که بیشتر به ورزش فوتبال توجه می شود و شرکت های خصوصی تمایلی ندارند که آنها را زیر پوشش قرار بدهند.
وی با بیان این که بانوان گلایه دارند که اصلا به ورزش بانوان اهمیت داده نمی شود، اظهارداشت: سعی بر آن شد که در هر دو اعزام 50 درصد شرکت کنندگان بانوان باشند.
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با پذیرفتن اینکه در عرصه امکانات ورزشی استان اصفهان با کمبودهای بسیار مواجه است، گفت: در مرکز این استان تنها یک سالن ورزشی تخصصی برای معلولان و جانبازان وجود دارد.
وی با اشاره به نیازهای معلولان و جانبازان به سالن اختصاصی به ویژه در شهرستان ها گفت: از شهرستان ها اعلام شد که یک سالن تخصصی ویژه این ورزشکاران به ما معرفی کنند تا از طریق مزایده ای که دولت بصورت کتبی به ما اعلام کرده است همه اماکن ورزشی را به مزایده بگذاریم.
وی یادآور شد: در حال حاضر تنها شهرستان ها خمینی شهر، نجف آباد و کاشان دارای سالن ویژه جانبازان و معلولان هستند.
امینازاده به شیوه حمایت از ورزشکاران بصورت فرآیندی اشاره کرد و گفت: هیات های ورزشی تا مرحله ای که فرد را به سطح ملی برسانند از او حمایت می کنند سپس ورزشکار وارد فدراسیون می شود و از آن پس فدراسیون باید حمایت خود را از او داشته باشد زیرا حیات و رسالت فدراسیون ها به قهرمانان ورزشی است.
وی به ظرفیت بالای استان اصفهان در بخش قهرمانان ورزشی اشاره کرد و گفت: استان اصفهان در بسیاری از رشته ها از جمله والیبال، ووشو، هندبال و دیگر رشته ها از جایگاه بالایی در کشور برخوردار است.
امینازاده یادآور شد: هم اکنون استان اصفهان دارای سه هزار و 500 ورزشکار قهرمان در سطح بین المللی است.
وی به شیوه اختصاص اعتبار به هیات ورزشی استان اشاره کرد و گفت: هر ساله تفاهم نامه ای با هیات های ورزشی بسته می شود تا اهداف کمی در آن مشخص شود و با توجه به میزان فعالیت آنها، تامین اعتبارات مالی صورت می گیرد و هیات های ورزشی نیز موظف هستند که نیازهای ورزشکاران خود را شناسایی و پیگیری کنند.
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: سال گذشته به هیات جانبازان ومعلولان مرکز استان بیش از یکصد میلیون تومان کمک شد.
وی از پیگیری های این اداره کل برای ترغیب شرکت های خصوصی برای زیر پوشش بردن رشته های ورزشی به غیر از فوتبال اشاره کرد و گفت: امسال سپاهان را مجاب کردیم که ووشو بانوان و همچنین شمشیربازی را زیر پوشش قرار دهد.
امینا زاده با اشاره به مشکلات و موانع قانونی بانک ها برای تخصیص و تامین اعتبار در سالجاری گفت: با همه این کمبودها باز هم با همفکری هیات های ورزشی درصدد رفع و حل مشکلات هستیم.
مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این میزگرد درباره اهمیت انعکاس موفقیت ها و افتخارات این ورزشکاران سخن گفت.
احمد مرادی هرندی ادامه داد: برای انعکاس مطلوب افتخارات کاروان 25 نفره اصفهانی ها در پاراآسیایی 2018 جاکارتا باید بیش تر از ظرفیت رسانه ها و به ویژه رسانه های دیداری استفاده کرد.
6020 / 6994

برچسب‌ها:

نظر شما