شناسهٔ خبر: 28887401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرپرست وزارت تعاون ،کارورفاه اجتماعی خبر داد:

جذب بیش از یکهزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی

سرپرست وزارت تعاون ،کارورفاه اجتماعی گفت :این میزان اعتبار برای ایجاد اشتغال روستائیان در اختیار کارفرمایان قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ انوشیروان‌ محسن بندپی درجمع خبرنگاران گفت: تاکنون، یکهزار و 150 میلیارد ریال از یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته در زمینه اشتغال فراگیر روستایی، جذب شده است.
بندپی گفت: بسته های اختصاص اشتغال در دوره تحریم را به رئیس جمهور پیشنهاد کرده ایم که ایشان اعلام کرد پیشنهادات در جلسه شورای عالی اشتغال کشور بررسی شود.
وی اظهار کرد: طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس از پاییز 93 تا زمستان 96، سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شد که نسبت به 10 سال گذشته با چنین رقمی مواجه نبوده ایم.

وی افزود: مجلس مبلغ 105 میلیاردتومان را برای اجرای این طرح از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داد که سازو کار اجرای آن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کار تدوین شد.
بندپی گفت: سهم اشتغال روستایی از12 هزار میلیارد تومان به 17 هزار میلیارد تومان در حال حاضر افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: نظارت های لازم برای اینکه تسهیلات ارائه شده برای اشتغال هزینه شود، تاکید کرد و گفت: بر روی کارفرماهایی که تسهیلات را دریافت کرده اند و کار را تا 30 تا 40 درصد پیش برده اند باید نظارت شود که تسهیلات در آن راستا هزینه شود و اگر غیر از آن بود باید به مراجع قضایی ارجاع داده شود.
محسنی بندپی با اشاره به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور گفت: در سال های گذشته وام هایی که برای ایجاد اشتغال اعطا می شد سر از برج و ساختمان سازی در می آورد اما تلاش می کنیم که این تسهیلات با توسعه اشتغال روستایی و عشایری کمک کند.
سرپرست وزارت کارگفت: اگر نرخ بیکاری را در کشور 12 درصد در نظر بگیریم، نرخ بیکاری در خراسان شمالی در بهار سال گذشته 10 درصد بوده و این رقم در سال جاری به هفت درصد رسیده است.
سرپرست وزارت کار گفت: در حال حاضر سیاست دولت این است که بسته‌های اجتماعی را برای اقشار خاص از جمله کارگران تامین کند. بسته‌ای که دولت در نظر دارد این اسا که بتواند جبران این افزایش قیمت‌ها را با بسته‌های حمایتی داشته باشد.
وی علت تأخیر ایجادشده از ابتدای سال را در راستای تشخیص واجدین شرایط و مشمولین این طرح دانست و افزود: تمام لیست‌های موجود در خصوص افراد بیمه‌شده و حتی بیمه نشده و یارانه بگیر مورد پایش قرار دارند تا هیچ‌گونه خانوار دارای شرایطی از این طرح خارج نشود و تا روز یکشنبه این اسامی استخراج می‌شود.
وی یادآورشد: راه اندازی اورژانس اجتماعی را به عنوان یک ضرورت اعلام کرده ایم و در هر شهرستانی که جمعیت آن بیش از 50 هزار نفر باشداورژانس اجتماعی راه اندازی خواهیم‌کرد.

خبرنگار منیژه سهرابی راد

نظر شما