شناسهٔ خبر: 28887368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گزارش شبستان از صحن شورای شهر گرگان؛

چتر وای‌فای در برخی از نقاط شهر گرگان باز می‌شود/ ساخت المان چهل‌گانه در گرگان

مدیر برنامه‌ریزی شهرداری گرگان از ایجاد چتر وای‌فای شهری در برخی از نقاط شهر گرگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، نود و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان، شب گذشته (28 مهر) با گزارش کریمی، سرپرست توسعه و مدیریت منابع شهرداری گرگان از ماموریت مشهد، نطق پیش از دستور ناصر گرزین، عضو شورای اسلامی شهر و بررسی نامه‌های رسیده دنبال شد.

 

در این جلسه علی‌اصغر یوسفی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: در هفته‌های گذشته جلسات مردمی در شهرداری‌های مناطق داشتیم و اتفاق‌های خوبی در این نشست‌ها رقم خورد.

 

وی تصریح کرد: دو جلسه در شهرداری منطقه یک و دو به اتفاق مدیران شهرداری با مردم رقم خورد و بر اساس این روال فردا نیز مانن  بازدید از شهرداری منطقه سه و دیدار مردمی با شهروندان این منطقه را خواهیم داشت.

 

همچنین در ادامه این جلسه هادی نادری، مدیر برنامه‌ریزی شهرداری گرگان از ایجاد چتر وای‌فای شهری در برخی از نقاط شهر گرگان خبر داد و گفت: داشتن «هات اسپات» شهری و یا چتر وایفای شهری پوشش سرویس اینترنت پرسرعت در برخی از نقاط شهر گرگان را دنبال می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: کار فنی در این زمینه انجام شده و تجهیزات خریداری شده و امروز آخرین صحبت داشتیم و آماده امضای تفاهمنامه هستیم.

 

نادری یادآور شد: با اجرای این پروژه در نقاط مختلف شهر اینترنت پرسرعت خواهیم داشت.

 

ناصر گرزین، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود به ۱۱ توصیه مقام معظم رهبری به شوراهای اسلامی شهر تاکید کرد و ساخت المان چهل گانه شهر گرگان را با توجه به فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خواستار شد.

 

وی با تاکید به ساخت المان شهدای پنج آذر، گفت: قیام مردم گرگان در پنج آذر یکی از روزهای به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید در تقویم به ثبت برسد که امیدواریم دیدار مردم گرگان در این روز با مقام معظم رهبری رقم بخورد.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان همچنین به موضوع پروژه گلشهر و ناهارخوران برای کاهش ترافیک تاکید کرد و گفت: ساخت آرامستان جدید با توجه به ظرفیت محدود آرامستان امامزاده عبدالله گرگان باید در دستور کار قرار گیرد.

 

محسن کریمی، سرپرست توسعه مدیریت منابع شهرداری گرگان نیز در این جلسه با بیان اینکه  شهرداری ۶۳۰ نیرو در اختیار دارد، اظهار کرد: ۷۷۰ پست مصوب در شهرداری گرگان وجود دارد که از این میزان ۱۴۲ پست دارای تصدی و ۶۲۸ مورد پست‌های بلا تصدی در شهرداری گرگان است.

 

سرپرست توسعه مدیریت منابع شهرداری گرگان ساماندهی خودروهای استیجاری، ایجاد صندوق سلامت برای تمامی کارکنان، راه‌اندازی میز خدمت، شناسایی فعالیت‌های قابل اندازه‌گیری به بخش خصوصی و تجمیع انبارهای پراکنده را از پروژه‌های در دست اقدام شهرداری عنوان کرد و گفت: اقداماتی در راستای هوشمندسازی خدمات شهرداری گرگان دنبال می‌شود که به دنبال آن پرداخت عوارض الکترونیک خودرو، عوارض نوسازی، اعلام ضوابط ساخت و ساز به صورت هوشمند بر روی نقشه، پیگیری آنلاین درخواست‌های ثبت شده و راه‌اندازی پنل پیامکی در کمیسیون ماده ۱۰۰ را می‌توان نام برد.

 

ابراهیم جرجانی، دیگر عضو شورای شهر گرگان از به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در شهرداری تاکید کرد و گفت: تسهیلات و تخصص نیروهای شهرداری بررسی شود تا از ظرفیت نیروهای شهرداری به درستی استفاده شود.

 

وی گفت: ماشین‌آلاتی که در بحث شهرداری استفاده می‌شود باید مورد بازنگری قرار گیرد.

 

فائزه عبدالهی، دیگر عضو شورای شهر گرگان گفت: پست‌ها را باید بر اساس قانون تقسیم کنیم.

 

وی گفت: از ۱۷۰ نفر پست‌های قانونی ۱۴۴ نفر را در پست‌ها قرار دادید و هنوز این اتفاق به طور کامل نیفتاده حال در این شرایط گفته می شود این پست‌ها را تغییر دهیم و انتظار است که بر اساس این چارت نیروها به‌کارگیری شود.

 

این عضو شورای شهر گرگان یادآور شد: گاهی به دلیل اینکه بر اساس قانون نیروهایی در پست‌هایی به‌کارگیری شدند که نباید در این جایگاه باشند و بر اساس آن در برخی پرونده‌ها شهرداری زیان دیده است.

 

فائزه عبدالهی همچنین تاکید کرد که نیاز آموزشی شهرداری باید در دستور کار قرار گیرد.

 

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان نیز در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای امسال نیازهای آموزشی بخش‌های مختلف توسط دفتر نظارت و ارزیابی پیگیری شد.

 

وی تصریح کرد: تلاش شد آموزش‌ها کاربردی‌تر باشد تا در ارتقای کیفیت کار کارکنان این آموزش‌ها تاثیر بیشتری داشته باشد و تعریف این دوره‌ها زمان زیادی برده و تلاش شد به ارتقای واقعی کارکنان این دوره‌های آموزشی کمک کند.

 

شهردار گرگان گفت: برای کسانی که پست‌ها و ردیف‌ها را در شهرداری می‌گیرند فرآیندی تعریف شده و در طول دوره گذشته در شهرداری‌ها و سازمان‌ها پست‌های مصوب سازمانی تعریف شده و بر اساس آن حقوق کارکنان تعریف شده است.

 

دادبود یادآور شد: شرایط احرازی برای پست‌ها وجود دارد و برخی از افراد حتی با استخدام این شرایط احراز را ندارند.

 

وی گفت: آنجا که شرایط قانونی اجازه ندهد با احکام سرپرستی و ابلاغ‌های داخلی مشکل را تا زمانی که شرایط قانونی به وجود بیاورد به‌کارگیری کردیم.

 

شهردار گرگان با بیان اینکه شهرداری هیچ کار غیر قانونی در تصدی‌ها و ارائه پست‌ها انجام نداده است، گفت: شهرداری در حال تغییر است و آقازاده نیستیم که پول در جیب ما بگذارند و باید پول دربیاوریم و پول خرج کنیم.

 

دادبود گفت: باید شهرداری‌ها اختیاراتی داشته باشند که بتوانند چارت‌های سازمانی خود را به‌روز کنند.

 

وی گفت: المان فلکه مادر طراحی‌اش به اتمام رسیده و در صورتی که مورد تائید کمیسیون زیباسازی باشد تا دهه فجر ساخته خواهد شد.

 

شهردار گرگان با بیان اینکه چراغانی جدیدی برای چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دادیم، افزود: ساخت المان‌های شهدا در دستور کار قرار گرفته و جزو چهل المان زیباسازی فضای سبز است که تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

دادبود با بیان اینکه نخستین مکان رویداد در شهر گرگان المان خیابان پنج آذر است، افزود: پاییز هزار و یک رنگ و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(صلی الله و علیه و آله و سلم) را در پیش داریم و تلاش می‌کنیم که این مناسب‌ها را به خوبی اجرا کنیم.

 

نظر شما