شناسهٔ خبر: 28887174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ریاست پارک علم و فناوری خراسان شمالی مهران گرمه ای سپرده شد

طی مراسمی مهران گرمه ای به عنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان شمالی معرفی شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی کشمیری قائم مقام معاون پژوهش و فناوری و مدیرکل دفتر سیاستگذاری امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آئین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی پشتکار، از خودگذشتگی و ارتباط سازنده با دستگاههای اجرایی استانی و ملی به منظور جذب امکانات و حمایت از توسعه کسب و کار واحدهای فناور مستقر در  پارکهای علم و فناوری را از ویژگی های مدیران موفق در پارکهای علم و فناوری عنوان کرد.

قائم‌مقام معاون پژوهشی وزیر علوم توسعه پارک‌های علم و فناوری را بر عهده وزارت علوم دانست و گفت: توجه به شرکت‌های دانش بیان برای رشد و اعتلای این شرکت‌ها باید دغدغه همه مسئولان این مجموعه باشد و بتوان به عنوان رکنی در جامعه حل مشکلات کشور را بر عهده گرفت.

دکتر مهدی کشمیری، شرایط موجود وضعیت کسب و کارهای نوپا در سطح کشور را بسیار حساس دانست و خاطرنشان کرد: توسعه و ارتقاء خدمات به این واحدها موجب بهبود وضعیت اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خلاق، مبتکر و فناور در سطح کشور می شود.

وی همچنین تعامل و همدلی دستگاههای اجرایی استان خراسان شمالی در حمایت از پارک علم و فناوری این استان را موجب رونق کسب و کارهای نوپا و دانش محور در این منطقه عنوان کرد.

دکتر علی اصغر پیله ور رئیس سابق پارک علم و فناوری خراسان شمالی در این مراسم گفت: این مجموعه از سال 1390 با اخذ مجوز موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی و به منظور ارائه خدمات با ارزش افزوده، سه مرکز رشد جامع بجنورد، اسفراین و شیروان و 8 کانون شکوفایی خلاقیت در شهرستان های گرمه، آشخانه، فاروج، شیروان، بجنورد، صفی آباد و اسفراین راه اندازی شد.

دکتر پیله ور با اشاره به اینکه تا کنون بالغ بر سه هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی برای واحدهای فناور و علاقمندان در حوزه های مختلف مرتبط با ماموریت پارک علم و فناوری برگزار شده افزود: این مجموعه در حال حاضر 47 واحد در دوره پیش رشد، 40 واحد در دوره رشد و 19 شرکت در واحد موسسات با چهارده میلیارد و پانصد میلیون تومان فروش محصول و شش میلیون و هشتصد هزار دلار صادرات محصول دارد.

وی گفت: تا کنون دو رتبه بین المللی و 9 رتبه ملی توسط واحدهای فناور و اعضای کانون شکوفایی خلاقیت کسب شده است.  

وی در ادامه از ایجاد 885 شغل به صورت پاره وقت و تمام وقت برای افراد نوآور و فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و خاطر نشان کرد: بیش از دو میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات به واحدهای فناور پرداخت و مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل قراردادهای پژوهشی پارک با سایر سازمانها به دست آمده است.

پیله وربه خریداری ساختمان فعلی پارک علم و فناوری در سال 89 اشاره  کرد و افزود: طرح های عمرانی تکمیل شده این مجموعه واقع در سایت اداری – دانشگاهی ارکان شهر بجنورد شامل ساختمان کارگاهی شماره یک به مساحت 382 مترمربع با بودجه ای برابر چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال، فاز اول ساختمان نوآوری و فناوری برای استقرار 40 واحد فناور و شرکت دانش بنیان به مساحت 2866 متر مربع با اعتبار هفتاد و پنج میلیارد ریال می باشد و ساختمان کارگاهی شماره دو به مساحت 500 مترمربع با اعتبار پنج میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری در شرایط پیشرفت 60 درصدی قرار دارد و فاز دوم ساختمان نوآوری و فناوری به مساحت 3686 مترمربع در خرداد ماه 1397 منعقد و هم اکنون در مرحله اجرای فونداسیون قرار است.

آئین تکریم دکتر علی اصغر پیله ور و معارفه دکتر مهران گرمه ای  28 مهرماه 97 با حضور دکتر پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدحسین پاپلی یزدی و دیگر مدیران کل دستگاههای اجرایی، روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان خراسان شمالی در محل ساختمان نوآوری و فناوری پارک علم و فناوری این استان برگزار شد.

دکتر مهران گرمه ای رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاشهای دکتر پیله ور در پیشبرد امور واحدهای فناور پارک علم و

فناوری، برنامه های خود را در قالب ارتقاء کیفیت شرایط کسب و کار واحدهای فناور و شرکتها، افزایش شرکتهای دانش بنیان این استان، توسعه زیرساختها و ارتقاء کیفیت خدمات به واحدهای فناور و راه اندازی آزمایشگاهها در راستای طرح شاعا ذکر کرد.

در این آیین با قدردانی از خدمات علی اصغر پیله ور، مهران گرمه ای به عنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای خبر/

خبرنگار منیژه سهرابی راد

 

نظر شما