شناسهٔ خبر: 28887076 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ترامپ از ادعای شورش هر روزه در ایران به شورش در آخر هفته‌ها رسید

رئیس‌جمهور آمریکا که بار‌ها مدعی شده بود در نتیجه مواضع دولت او هر روز در ایران شورش وجود دارد، بامداد امروز شنبه به وقت تهران گفت: «آخر هفته‌ها» در ایران شورش و اعتراض می‌شود.

صاحب‌خبر -

روزنامه کیهان: رئیس‌جمهور آمریکا که بار‌ها مدعی شده بود در نتیجه مواضع دولت او هر روز در ایران شورش وجود دارد، بامداد امروز شنبه به وقت تهران گفت: «آخر هفته‌ها» در ایران شورش و اعتراض می‌شود.

«دونالد ترامپ» که رسانه‌های آمریکایی بار‌ها او را «دروغگو» خوانده‌اند، در تازه‌ترین سخنرانی‌اش روایت قبلی خود درباره «شورش هر روزه در ایران» را به شورش در آخر هفته‌ها تغییر داده است.
رئیس‌جمهور آمریکا در تجمع انتخاباتی بامداد دیروز به وقت تهران، در ایالت «آریزونا» برای حمایت از نامزد جمهوری‌خواه این ایالت در انتخابات ۱۵ آبان کنگره سخنرانی کرد و طبق معمول به تحسین مواضع دولتش و همچنین انتقاد‌های تند از مواضع داخلی و خارجی حزب دموکرات پرداخت.
«دونالد ترامپ» در این نشست ضمن تاختن به دموکرات‌ها و درخواست برای رای دادن آمریکایی‌ها به نامزد‌های جمهوری‌خواه در انتخابات میان دوره‌ای کنگره، حامیان دموکرات‌ها را «دیوانه» خواند. رئیس‌جمهور آمریکا در آریزونا خطاب به رای‌دهندگان آمریکایی گفت: «با توجه به مواضع و رکورد دموکرات‌ها، هر کسی که به آن‌ها رای دهد دیوانه است».
او در بخش مربوط به سیاست خارجی، از اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا از قبیل: خروج از توافق هسته‌ای ایران و همچنین انتقال سفارت واشنگتن در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس دفاع کرد، اقداماتی که با مخالفت‌های بین‌المللی مواجه شده است.
رئیس‌جمهور آمریکا ادعا‌های اخیرش درباره «شورش در ایران» در نتیجه مواضع ضد ایرانی دولتش را تکرار کرد، اما حالا ادعای قبلی خود درباره «شورش روزانه» را به «شورش آخر هفته‌ها» تغییر داد.
ترامپ گفت: روز قبل از آغاز ریاست جمهوری من اینطور به نظر می‌رسید که ایران دارد همه خاورمیانه را تحت کنترل در می‌آورد، اما آن‌ها در حال حاضر واقعا مشکل دارند، همه آخر هفته‌ها در آنجا شورش می‌شود، آن‌ها واقعا اوضاع سختی دارند». رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ مهرماه هم در سخنرانی در جمع حامیانش در ایالت «آیووا» با ادعای اینکه در همه شهر‌های ایران، روزانه شورش سراسری است، گفته بود: «به ایران نگاه کنید، قبل از اینکه من (به ریاست جمهوری) برسم، ایران می‌توانست ظرف ۱۲ دقیقه کل خاورمیانه را تحت کنترل بگیرد، اما حالا در تلاش برای بقا هستند و در تک تک شهرهایشان شورش وجود دارد»

نظر شما