شناسهٔ خبر: 28886739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پتانسیل های بسیار ورزش بروجرد در سایه کمبود زیرساخت ها

ورزش یکی از سالم‌ترین تفریحات و سرگرمی‌ها برای همه اقشار به ویژه قشر جوان است و توجه و ارتقا حوزه ورزش موجب خواهد شد بسیاری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی کاهش

صاحب‌خبر - ورزش یکی از سالم‌ترین تفریحات و سرگرمی‌ها برای همه اقشار به ویژه قشر جوان است و توجه و ارتقا حوزه ورزش موجب خواهد شد بسیاری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی کاهش پیدا کند.
امروزه ورزش در شهر بروجرد به رغم توانمندی ها و استعدادهای نونهالان، نوجوانان و جوانان مورد کم لطفی های فراوان قرار گرفته و نبود امکانات، تجهیزات و سالن های ورزشی استاندارد ورزشکاران این شهرستان را رنج می دهد.
شرکت کنندگان در میزگرد ایرنا بر توجه جدی مسئولان شهرستانی و استانی برای ارتقای سطح ورزش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی بروجرد تاکید شد.

**هتل ورزش بروجرد پتانسیلی مناسب برای برگزاری لیگ های حرفه ای
رئیس هیات کشتی بروجرد گفت: واگذاری طرح احداث هتل ورزش بروجرد به بخش خصوصی ظلم مضاعف به ورزش این شهرستان است.
مهدی یاری افزود: هتل ورزش بروجرد طرح نیمه کاره ای بود که در مجموعه ورزشی ولایت بروجرد ساخته شده است.
وی اظهار داشت: عدم وجود خوابگاه ورزشی در بروجرد برای برگزاری مسابقات کشور و بین المللی هیات های ورزشی این شهرستان را با مشکلاتی روبرو کرده است.
اعتبارات محدود ورزش بروجرد را به حاشیه کشانده است
رئیس هیات کشتی بروجرد بیان کرد: یکی دیگر از مهمترین مشکلات ورزش بروجرد و هیات کشتی نبود اعتبارات لازم در حوزه زیرساختی و حمایتی است.
یاری اضافه کرد: سالن های سطح شهر بروجرد به بخش خصوصی واگذار شده و برای بسیاری از ورزشکاران که به صورت حرفه ای فعالیت می کنند مشکلاتی به وجود آورده است.
وی اظهار داشت: همچنین هزینه اجاره سالن ها به مرکز استان واریز می شود و مبلغ اندکی از آن برای ورزش بروجرد هزینه می شود.
رئیس هیات کشتی بروجرد ادامه داد: هیات های ورزشی برای تمرین در سالن ها باید هزینه پرداخت کنند و این موضوع ورزش بروجرد را به خواب زمستانی فرو برده است.
یاری گفت: خانه کشتی بروجرد نیاز به تجهیز دارد و تاکنون حدود یک میلیون ریال از هزینه شخصی استفاده کرده ایم.
وی افزود: بروجرد در زمینه کشتی استعدادهای خوبی دارد و حدود پنج سال است که در رده های نونهالان و نوجوانان و جوانان در استان رتبه اول را کسب می کند.
رئیس هیات کشتی شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه 810 کشتی گیر در بروجرد فعالیت می کنند، بیان کرد: در مسابقات آسیایی نونهالان محمد رضا شاکرمی مدال طلا کسب کرد.
یاری اضافه کرد: از مسئولان ورزش لرستان انتظار داریم تا برای رونق ورزش کشتی در بروجرد از تخصیص اعتبارات به هیات کشتی دریغ نکنند.

** انجمن ورزشی بروجرد 19 کمیته دارد
رئیس هیات انجمن های ورزشی بروجرد گفت: 19 کمیته زیر مجموعه این هیات است که رشته های ورزشی مفرحی را شامل می شود.
مهدی گودرزی افزود: هیات انجمن های ورزشی بروجرد مکانی برای مراجعه ورزشکاران این رشته های وجود ندارد و با توجه به حجم بالای ورزشکاران در این هیات مشکلاتی ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: هیات انجمن های ورزشی بروجرد برای اولین بار مسابقات فوتبال دستی و طناب کشی با حضور 400 زندانی برگزار و تعداد 80 زندانی شرکت کننده حکم قهرمانی دریافت کردند.
رئیس هیات های انجمن های ورزشی بروجرد با اشاره اینکه بزگترین مشکل ورزش در بروجرد نبود اعتبارات است، بیان کرد: با تلاش های فراوان خانه دارت بروجرد در هفته تربیت بدنی افتتاح خواهد شد.
گودرزی اضافه کرد: 10 و 11 آبان ماه نیز بروجرد میزبان مسابقات کشوری دارت خواهد بود.

*** سهم بانوان از اعتبار ورزش شهرستان ناچیز است
مسئو ل ورزش بانوان بروجرد گفت: هم اکنون 28 هیات ورزشی بانوان در بروجرد فعال و چهار هیات نیمه فعال هستند.
فرشته ظهرابی افزود در راستای ارتقا سطح ورزش بانوان در بروجرد 36 باشگاه ورزشی در این شهرستان فعالیت دارند که جمع کثیری از بانوان در این باشگاه ها فعالیت ورزشی در رشته های مختلف را انجام می دهند.
وی اظهار داشت: ورزش بانوان در سطح انفرادی و تیمی مانند رشته های ورزش ووشو، کبدی، زوران، بسکتبال و ورزش های بیماران خاص رتبه های برتر کشوری را از آن خود کرده است.
رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضا تربیت بدنی بروجرد بیان کرد: هم اکنون سه هزار و 385 ورزشکار تحت پوشش بیمه ورزشی بوده که در رشته های مختلف در بروجرد فعالیت دارند.
ظهرابی اضافه کرد: مهمترین مشکل ورزش بانوان کمبود بودجه و اعتبارات است که از مجموع اعتبارات هیات شهرستان باید 40 درصد به ورزش بانوان اما متاسفانه اعتباری تخصیص یافته پاسخگوی نیاز نیست.

***فضای فیزیکی ویژه بانوان در شهرستان وجود ندارد
وی افزود: هم اکنون 2 سالن ورزشی الغدیر و حجاب ویژه بانوان بوده اما بنا به دلایلی سالن الغدیرهم اکنون در اختیار آقایان و سالن حجاب نیز تا ساعت 16 عصر در اختیار بانوان است و این موضوع موجب بروز مشکلاتی در ورزش بانوان شده است.
مسئول ورزش بانوان بروجرد تاکید کرد: نباید با واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی و یا استخر ورزش بانوان را تحت تاثیر قرار داد.
ظهرابی گفت: بانوان این شهرستان در رشته های مختلف ورزشی از جمله شنا دارای استعدادهای بالقوه ای هستند اما نبود استخر جداگانه برای بانوان موجب شده تمرینات شنا بانوان بسیار محدود و نتوانند آنگونه که باید در مسابقات موفق باشند.
وی افزود: تنها استخر اداره ورزش و جوانان بروجرد به بخش خصوصی واگذار شده و این امر موجب تحت الشعاع قرار دادن این رشته ورزشی شده است.

***کسب رتبه های برتری استانی در رشته شنا به رغم کمبود امکانات
رئیس هیات شنا اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: شنا یکی از ورزش هایی است که دین اسلام نسبت به یادگیری آن بسیارتاکید کرده و هم اکنون نیز در این شهرستان سه رشته شنا، واتر پلو و شیرجه ورزشکارانی به صورت حرفه ای فعالیت می کنند.
میلاد طاهری افزود: کمبود امکانات در بحث ورزش شنا موجب شده تا برغم توان بالای شناگران بروجرد و کسب رتبه های بالای استانی نتواند آنگونه که باید در مسابقات کشوری رتبه های برتر را کسب نمایند.
وی اظهارداشت: شناگران در صورتی که بخواهند درمسابقات کشوری خوب بدرخشند باید در هفته 9 ساعت تمرین داشته باشند و این در حالی است که در بروجرد به دلیل واگذاری استخر دولتی به بخش خصوصی در هفته سه ساعت تمرین دارند و با سه ساعت تمرین در درازمدت می توان شاهد موفقیت های بیشتر بود.
رئیس هیات شنا بروجرد اضافه کرد: در ورزش شنا در صورت مهیا بودن همه شرایط و امکانات سالانه نیم درصد می توان پیشرفت کرد زیرا از ورزش های سخت و زمان بر است و با امکاناتی که در بروجرد و در مجموع در لرستان است نمی توان بییشتر از این از شناگران با استعداد انتظار داشت.
طاهری بیان کرد: تیم شنا بروجرد برغم کمبود امکانات به عنوان نماینده لرستان به مسابقات کشوری راه یافته و دو دوره بروجرد میزبان مسابقات استانی شنا بوده است.
وی ادامه داد: هم اکنون حدود 300 ورزشکار خانم و آقا در رشته شنا فعالیت دارند و گرایش جوانان به ورزش شنا 36درصد افزایش یافته و در مسابقات غریق نجات کشوری بروجرد مقام سوم را کسب نموده است.
رئیس هیات شنا بروجرد رشته واترپلو را نوپا دانست و گفت: این رشته 16نفری برغم عمر هشت ماهه توانسته موفقیت های خوبی دست یابد.
طاهری افزود: برای جبران ساعت کمبود تمرین 50 شناگر حرفه ای با همکاری رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی این تمرینات به طور رایگان در استخر کارگران برگزار می شود.
وی تاکید کرد: مسیر شنا ازاستخر اتفاق می افتد که متاسفانه استخر دولتی شهر در اختیار هیات شنا و تیم شهرستان نیست.
7190/6052/7273
انتهای پیام

نظر شما