شناسهٔ خبر: 28886722 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خاطره شنیدنی محمد گلریز از دیدار با امام خمینی

فرهنگ > موسیقی - ایسنا نوشت: محمد گلریز ـ خواننده دوران دفاع مقدس ـ در مراسم تجلیل از اعضای ارکستر سمفونیک تهران در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم این رسالت سنگین را دنبال کنیم و تا نفس داریم برای اسلام، اهل بیت، ایران و انقلاب بخوانیم.

صاحب‌خبر -

گلریز در ادامه به بیان خاطره‌ای از امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: سال ۵۹ بود که ما در رابطه با سرود شهید مطهری به اتفاق آقایان راغب، میرزاده، سبزواری و شهبازیان خدمت حضرت امام (ره) رسیدم. ایشان در آن زمان در دربند اسکان داشتند. در آن زمان در طبقه پایین مرحوم حاج احمد آقا به ما گفتند از آنجایی که امام کسالت دارند صحبت‌هایی را از جانب ایشان به ما می‌گویند. صحبت‌های بسیار خوب و جالبی بود و نتیجه این بود باید کاری بسازید که همه مردم بتوانند با این سرودها پیوند پیدا کنند.

محمد گلریز

او ادامه داد: ما به طبقه بالا رفتیم. اتاق نسبتا بزرگی بود. در گوشه اتاق امام با لباس نسبتا راحتی نشسته بودند. تسبیحی در دستشان بود و رادیوی کوچک آنجا بود. حاج احمد آقا در آستانه در ورودی همه ما را با نام و شغل معرفی کردند. حضرت امام هم مشتاقانه گوش می‌دادند. گوینده همراه ما بود اما فضای معنوی آنجا ما را گرفته بود و نمی‌توانستیم صحبت کنیم. بالاخره رفتیم و یکی یکی دست امام خمینی (ره) را بوسیدیم. من آخرین نفری بودم که دست ایشان را بوسیدم. گفتم برگردم و یک بار چهره ملکوتی ایشان را ببینم وقتی برگشتم دیدم دستانشان را بالا کردند و شنیدم دوبار این جمله از دهان مبارکشان بیرون آمد «خدا در پناه اسلام حفظتان کند». باور کنید این تاکید حضرت امام و پذیرفتن ما نزد ایشان شکوفایی بسیار تازه‌ای در موسیقی به وجود آورد که آثار آن را در دوران دفاع مقدس دیدیم.

این خواننده اضافه کرد: اما الان موسیقی‌هایی پخش می‌شود که من به عنوان عضو کوچکی از جامعه موسیقی متاسف هستم.

241241

نظر شما