شناسهٔ خبر: 28886642 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اتحاد قابل تحسین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک؛

اعتماد به جوانان رمز موفقیت کاروان ایران/ شکوفایی استعدادها در تنگناهای اقتصادی/ دولت تدبیروامید به حرف خود عمل کرد

درخشش جوانان ایران در المپیک آرژانتین نویدبخش این موضوع خواهد بود که وقت آن رسیده ورزشکاران کشورمان بتوانند در رشته‌هایی به غیر از کشتی و وزنه‌برداری نیز در المپیک افتخارآفرینی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سومین دوره رقابت‌های المپیک جوانان روز جمعه در بوینس آیرس آرژانتین به پایان رسید و کاروان ورزشی ایران که با 49 ورزشکار در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود توانست با کسب 13 مدال رنگارنگ عنوان ارزشمند هفتمی را بدست آورد.

عملکرد کاروان ورزشی ایران از چند جهت قابل بررسی است که به آن می‌پردازیم. نکته اول درخصوص جایگاه ایران در سومین دوره این مسابقات بود که ما در دوره اول توانسته بودیم جایگاه 26 و در دوره دوم عنوان بیست و چهارمی را کسب کنیم. ولی در این دوره جوانان کشورمان با یک خیز بلند توانستند در رده هفتم این رویداد بین‌المللی بالاتر از کشورهایی همچون آمریکا قرار بگیرند. نکته بعد درخصوص رنگ مدال‌هایی بود که کاروان ایران در آرژانتین به دست آورد که ملی‌پوشان ایران با نمایش قابل قبولی که ارائه دادند توانستند 7 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز را به دست آوردند. ما در دو دوره گذشته جمعا توانستیم 5 مدال طلا، 2 نقره و 4 برنز را کسب کنیم که در مسابقات آرژانتین هم از نظر تعداد مدال روند صعودی داشتیم و هم اینکه رنگ مدال‌های ما بیشتر طلا بود و همین امر باعث شد که جایگاه مطلوبی را به دست آوریم. نکته مهم دیگر درباره زمان باقی مانده تا شروع المپیک 2020 است که کسب این نتایج خوب در آرژانتین می‌تواند پیش درآمدی برای کسب موفقیت‌های دوباره در المپیک توکیو باشد.

در این دوره از بازی‌ها علاوه بر افزایش مدال طلا و همچنین جایگاه مناسبی که کاروان ایران به دست آورد یک دستاورد مهم نیز برای ورزش ما به ارمغان آمد. ما در آرژانتین اولین مدال رشته ژیمناستیک را در المپیک توسط رضا بهلول‌زاده به دست آوردیم که توجه به اینکه رشته‌های پایه و مادر قطعا برای ما مهم است و تابحال در رشته ژیمناستیک به موفقیتی نرسیده بودیم این موضوع می‌تواند آینده روشنی را برای ما ایجاد کند. رشته کاراته نیز با توجه به اینکه اولین حضورش را در المپیک جوانان تجربه می‌کرد توانست یک مدال طلای باارزش را کسب کند. مسئولین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان حساب ویژه‌ای روی رشته کاراته در المپیک 2020 باز کرده‌اند و این مدال طلا قطعا پیام‌آور خبرهای خوب برای کاراته ایران در المپیک توکیو خواهد بود. درخشش جوانان ایران در المپیک آرژانتین نویدبخش این موضوع خواهد بود که وقت آن رسیده ورزشکاران کشورمان بتوانند در رشته‌هایی به غیر از کشتی و وزنه‌برداری نیز در المپیک افتخارآفرینی کنند.

همواره یکی از دغدغه‌های اصلی برای ورزش ما این بود که در ادوار مختلف المپیک بار مدال‌آوری تنها به عهده دو رشته کشتی و وزنه برداری بود که بعدها توانستیم تک مدال‌هایی را نیز در تکواندو و دوومیدانی به دست آوریم. حالا با برنامه‌ریزی که وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی المپیک روی جوانان و ورزشکاران انجام داده این امید وجود دارد که در توکیو این طلسم شکسته شود و کاروان ورزشی ایران در چند رشته دیگر نیز مدال‌آوری کند.

دولت تدبیروامید به درستی و شایستگی نشان داد که فرصت دادن به جوان‌ها فقط یک شعار نیست و این امر در دولت یازدهم و دولت دوازدهم به خوبی ثابت شد. حالا بعد از سرمایه‌گذاری که دولت در بخش جوانان انجام داد و در بخش ورزش قهرمانی به ورزش‌های پایه اهمیت داد ثمرات آن در حال به بار نشستن است و کسب این موفقیت بزرگ در آرژانتین مصداق کوچکی از آینده روشنی است که در انتظار ورزش ایران خواهد بود. جوانان این مرز و بوم نشان دادند هرجا که به آنها اعتماد و فرصت داده شود به خوبی جوابگوی این اعتماد خواهند بود. این موفقیت‌ها در حالی به دست آمد که دولت در چهار، پنج سال گذشته با سخت‌ترین شرایط اقتصادی دست و پنجه نرم کرده است ولی این تنگناهای اقتصادی باعث نشد که خللی در کار مدیریت ورزش ایجاد شود و مصداق بارز این موضوع را می‌توانیم در چند رویداد مهم گذشته مشاهده کنیم که ورزشکاران ایران در جام جهانی، بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی عملکرد قابل قبولی را داشتند. کاروان کشورمان در حالی عنوان هفتمی را در آرژانتین به دست آورد که کشورهایی همچون آمریکا که سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در بخش ورزش انجام می‌دهند در جدول رده‌بندی جایگاه خوبی به دست نیاوردند. در پایان این نکته قابل توجه است برخلاف صحبت‌های عده‌ای که می‌خواهند با سیاه‌نمایی دستاوردهای ورزش ایران را در چهار سال گذشته زیر سوال ببرند، کاروان‌های ورزشی ایران از المپیک ریو تا به الان هم در کسب سهمیه و هم در مدال‌آوری نتایج درخشانی را به دست آورده‌اند و با تشکیل جلسات ستاد عالی بازی‌های المپیک 2020 ورزشکاران ما بازهم قادر به افتخارآفرینی در توکیو خواهند بود.

نظر شما