شناسهٔ خبر: 28886585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نامه برخی حقوق‌دانان و عالمان سیاسی درباره CFT به شورای نگهبان

تعدادی از استادان حقوق و علوم سیاسی و چند دیپلمات اسبق در نامه ای به شورای نگهبان مدعی شده اند: تایید CFT به افزایش فشار تحریم ها علیه ایرانیان با نام شورای نگهبان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

در این نامه که نسخه ای از آن شنبه به ایرنا ارسال شده، آمده است : با توجه به تصویب لایحه دولت با عنوان «لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (ICSFT )» در مجلس و ارسال مصوبه مجلس شورای اسلامی‌ به شورای تگهبان قانون اساسی؛ به نظر می رسد مصوبه فوق با سؤالات، شبهات و ابهامات مواجه شده که لازم است در مورد آنها بررسی صورت پذیرد.
به گفته این افراد ، الحاق به 'کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (ICSFT)'، تبعاتِ خسارت بار سیاسی، امنیتی، بین المللی، مالی، تحریمی و نیز حقوقی برای کشور ایجاد کند.
همچنین الحاق ایران به 'کنوانسیون بین ‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (ICSFT)'؛ ناقض برخی اصول قانون اساسی است .
در این نامه تصریح شده است : قطعاً بعد از پذیرفتن شروط FATF و تصویب لوایح مرتبط با آن و الحاق به ICSFT، مشکل بانکی ایران حل نخواهد شد،
در ادامه آمده است: اگر هدفِ 'گروه ویژه اقدام مالی'، واقعاً فقط مقابله با تأمین مالی تروریسم است و توطئه ای در کار نیست، نیازی به عضویت ایران در کنوانسیون مذکور نبوده و نیست، بلکه کافی است که مواردی به قوانین داخلی ایران اضافه شود.

 

نظر شما