شناسهٔ خبر: 28886429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

پرونده سلامت برای کارکنان آموزش و پرورش یزد تشکیل شود

یزد ـ مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خواستار همکاری آموزش و پرورش استان برای تشکیل پرونده بیمه سلامت برای کارکنان این دستگاه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دریجانی شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش استان یزد زیر پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد شاغلان و ۱۱ هزار نفر نیز بازنشستگان و وظیفه بگیران هستند.

وی عنوان کرد: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای این تعداد بیمه شده در استان یزد هزینه شده که بخشی از هزینه‌ها مربوط به ۹۶ بیمار سرطانی و صعب‌العلاج بوده است.

دریجانی یادآور شد: ۳۳ بیمار خاص از مجموع بیمه شدگان آموزش و پرورش استان یزد از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند که عمده این بیماران دارای نارسایی مزمن کلیوی هستند که برای این افراد در سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۹۷ علاوه بر این هزینه ها، ۴۲ میلیون تومان نیز از طریق خیران به بیمه شدگان صعب العلاج آموزش و پرورش پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج از جمله سرطان پروستات در آقایان و سرطان سینه در خانم‌ها، قابل پیشگیری است، تصریح کرد: اگر پرونده سلامت برای کارکنان آموزش و پرورش تشکیل شود، بسیاری از این بیماری‌ها و هزینه‌ها و تبعات بعدی آن، اتفاق نخواهد افتاد.

دریجانی خواستار همراهی آموزش و پرورش برای تشکیل پرونده سلامت برای تمام کارکنان آموزش و پرورش استان یزد ظرف یک سال آینده شد.

نظر شما