شناسهٔ خبر: 28886273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا به نظر مجلس توجه کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا به نظر مجلس توجه کند.

صاحب‌خبر -

حمیده  زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه  بعد از معرفی وزرای پیشنهادی از سوی دولت به مجلس، نمایندگان جلسات پرکاری را پیش رو خواهند داشت،گفت: در بین  وزارتخانه‌هایی که مطرح  هستند، وزارت‌خانه‌های کار و صمت به دلیل وسعت حوزه عملکرد و سازمان‌هایی که در زیرمجموعه‌شان وجود دارد، برای نمایندگان  بسیار حساس و مهم هستند و وزرای پیشنهادی آنها باید مسیر سختی را پشت سر بگذارند.

وی با اشاره با استعفای رسمی عباس آخوندی از وزارت  راه و شهرسازی تصریح کرد: حالا که استعفای وزیر راه هم قطعی شده است  این احتمال که رئیس جمهور 4 وزیر پیشنهادی خود را برای تصدی وزارتخانه‌های راه،کار، صمت و اقتصاد همزمان به مجلس معرفی کند، وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه معرفی همزمان 4 وزیر به مجلس وعده دولت قبل از هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه‌شان بوده است، ادامه داد: به نظر بنده منطقی‌تر است که دولت تصمیماتش درمورد سکانداری وزارت‌خانه‌های مذکور را نهایی کند و هر چه زودتر وزرای پیشنهادی را برای اخذ رای اعتماد به  مجلس معرفی کند.

زری آبادی افزود: براساس شنید‌ه‌های ما از دولتمردان تاکنون معرفی محمد شریعتمداری  برای تصدی وزارت صمت، دژپسند برای وزارت اقتصاد، حاجی محمدی برای تصدی وزارت راه  قطعی شده است. محمدرضا نجفی و رحمانی، دو گزینه جدی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت صمت هستند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در معرفی وزرای پیشنهادی مختار است اما تصور بنده این است که  آقای رحمانی آنچنان که باید  نمی‌تواند رای اعتماد از مجلس را برای تصدی وزارت صمت بگیرد، افزود: در مقابل اما آقای نجفی از چهره‌های شناخته  شده حوزه  صنعت هستند با توجه به سلامت شخصیت و نظرات کارشناسانه‌ای که دارند اقبال خوبی نسبت به معرفی ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی صمت در بین نمایندگان وجود دارد. امیدواریم رئیس‌جمهور به نظر مجلس توجه کند و در انتخاب میان این دو گزینه نگاه مجلس را هم  در نظر بگیرد.

عضو فراکسیون امید  تاکید کرد: در کنار وزارت صمت که هنوز گزینه نهایی آن تعیین نشده است، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی حوزه‌ای حائز اهمیت برای نمایندگان است. وزیر پیشنهادی دولت باید برنامه منسجم و مدونی برای اخذ رای‌اعتماد به مجلس ارائه کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با رد برخی گمانه‌زنی‌ها که در مورد رویگردانی مجلس از شریعتمداری به خاطر عملکردش در وزارت صمت می‌شود، گفت: همه نمایندگان می‌دانند که مشکلات بروز کرده در وزارت صمت نتیجه مدیریت یکسال و چند ماهه آقای شریعتمداری نیست.

زرآبادی با تاکید بر اینکه رزومه مدیریتی آقای شریعتمداری و سابقه عملکرد ایشان در دولت‌های قبلی برگه برنده شریعتمداری برای تصاحب رای اعتماد مجلس برای تصدی وزارت کار است،  ادامه داد: پیش بینی من به عنوان  یک عضو کمیسیون  صنایع ومعادن از رای اعتماد به آقای شریعتمداری این است که او خیلی قاطعانه ابهامات منتقدانش را  رفع می‌کند و به واسطه  تجربه مدیریتی و سابقه  اجرایی‌اش در حوزه‌های اقتصادی رای اعتماد مجلس را برای وزارت کار بدست می آورد.

نظر شما