شناسهٔ خبر: 28886217 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیمبر در گفت‌وگو با فارس:

دانشگاه باید نسبت به نیازهای جامعه حل‌المسائل باشد نه توضیح‌المسائل

عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان گفت: نخبگان نباید فقط نگاه توضیح‌المسائلی به نیازهای جامعه داشته باشند بلکه باید این نگاه به صورت حل‌المسائلی باشد، یعنی دانشگاه‌ها و دانشگاهیان ما باید برای حل مسائل جامعه در زمینه‌های مختلف کمک کنند.

صاحب‌خبر -

رضا سیمبر عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری تأکید و تشویق و محرکه‌‌ای برای اساتید دانشگاه است، گفت: این نگاه همان گفتمان انقلاب اسلامی است که دانشگاه‌های ما باید متعهد باشند و در کنار تخصص، تعهد را هم سرلوحه کار خود قرار دهند تا تعهد و تخصص به عنوان دو بالی که می‌تواند برای حل مشکلات جامعه کمک کند در کنار یکدیگر در دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود:‌ نخبگان نباید فقط توضیح‌المسائلی به نیازهای جامعه نگاه کنند بلکه باید این نگاه به صورت حل‌المسائلی باشد. یعنی دانشگاه‌ها و دانشگاهیان ما باید برای حل مسائل جامعه در زمینه‌های مختلف دیپلماسی، سیاست خارجی، مشکل آب، زیست محیطی و آموزش و پرورش کمک کنند.

سیمبر گفت:در سیستم آموزشی دانشگاه‌ها ضعف‌های عمده‌ای داریم که مقام معظم رهبری با توجه به این نقاط ضعف تأکید کردند که دانشگاهیان می‌توانند به تدوین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت کمک کنند.

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر به نظر من ساختار وزارت علوم شرایط تحریک‌کنندگی و برانگیختگی دانشگاهیان را ندارد و باید سازوکار عملیاتی وجود داشته باشد تا دانشگاهیان درگیر شوند؛ دانشگاهیان باید دغدغه اجتماعی و رفع مسائل جامعه را داشته باشند. برخی البته این کار را انجام می‌دهند ولی باید همه در این زمینه دغدغه‌مند باشند.

انتهای پیام/

نظر شما