شناسهٔ خبر: 28886211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تناقض‌گویی عربستان سعودی در روایت پرونده خاشقچی

دولت عربستان سعودی درباره ماجرای قتل «جمال خاشقچی» منتقد سیاست‌های آل‌سعود در داخل کنسولگری این کشور در استانبول، روایت‌های متناقضی را نقل کرده است.

صاحب‌خبر -

تناقض‌گویی عربستان سعودی در روایت پرونده خاشقچیبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، عربستان سعودی درباره پرونده خاشقچی طی ۲۰ روز گذشته، روایت‌های متناقضی را نقل کرده است که در آخرین مورد آن به قتل او اعتراف کرد.

دولت عربستان سعودی در روایت اول اعلام کرده بود که جمال خاشقچی «پس از انجام کارهای اداری خود در داخل کنسولگری سعودی در استانبول، آن را ترک کرد.»

سعودی‌ها در روایت دوم خود گفته بودند که «خاشقچی در یک بازجویی به صورت اشتباهی و غیر عمدی کشته شد.»

در روایت سوم سعودی هم که اخیرا منتشر شده، آمده است که «خاشقچی در یک درگیری فیزیکی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسید.»

عربستان سعودی بامداد روز شنبه (بیستم اکتبر) کشته شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد دولت سعودی را تأیید و مدعی شد که خاشقچی بعد از درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول، کشته شده است.

از همان ابتدا ترکیه و برخی منابع از احتمال قتل این روزنامه‌نگار سعودی در داخل ساختمان کنسولگری خبر دادند که بعد از گذشته حدود ۲۰ روز از این حادثه، دادستانی سعودی بامداد شنبه اعلام کرد که جمال خاشقچی بر اثر «مشاجره و درگیری» با کارکنان کنسولگری کشته شده است.

جمال خاشقچی، منتقد آل سعود و ستون نویس واشنگتن پست، دهم مهر ماه (دوم اکتبر) به کنسولگری سعودی در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد.

انتهای پیام/

نظر شما