شناسهٔ خبر: 28886115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بلاتکلیفی تعریض کوتاه‌ترین جاده بین‌شهری آذربایجان غربی + فیلم

R41361/P4001/S6,48/CT11

هم‌اکنون ۵ سال از آغاز تعریض کوتاه‌ترین جاده بین‌شهری آذربایجان غربی که بین شهرستان‌های ارومیه و اشنویه قرار دارد گذشته است اما این پروژه بلاتکلیف به حال خود رها شده و پیشرفتی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، وضعیت وخیم و بغرنج جاده ارومیه به اشنویه سال‌ها است که از سوی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و کشته شدن ده‌ها نفر در این مسیر که هر سال نیز ادامه داشته گواهی بر این ادعاست که کوتاه‌ترین جاده بین شهری آذربایجان غربی به رغم برخورداری از بهترین جلوه‌های طبیعی و آب و هوایی قتلگاه جان و وقت شهروندان دو شهر ارومیه و اشنویه است نه جاده‌ای برای عبور و مرور.

سال 93 و پس از مدت‌ها گزارش‌نویسی رسانه‌ها بالاخره استاندار دولت یازدهم در آذربایجان غربی کلنگ به دست گرفت و آن را در طرح پروژه تعریض و بهسازی جاده ارتباطی محور اشنویه- ارومیه به زمین زد.

آن زمان در مراسم کلنگ‌زنی علیرضا رادفر معاون سیاسی و امنیتی استاندار، ماموستا مصطفی حاتمی امام جمعه و اسعد خضری فرماندار اشنویه و عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی  نیز حضور داشتند و هر کدام یک بار این کلنگ را بر زمین زدند تا در این کار خیر مشارکت داشته و خبرنگاران لحظه کلنگ زدنشان را ثبت و ضبط کرده باشند.

اما کلنگی که آن روز به زمین زده شد در حدی نبود که بتوان مشکل باریکی این جاده و مصائب مردم را حل کند، اگر کسی 20 سال پیش از این جاده گذر کرده باشد و امروز دوباره گذرش را آنجا بیافتد تغییر محسوسی در جاده احساس نخواهد کرد.

این جاده به جاده هزار چاله معروف است و تنها دو لاین رفت و برگشت دارد و تصادف شاخ به شاخ در این جاده از تصادف‌های مرسوم و همیشگی خودروها است.

لکه گیری‌های گاه و بیگاه و تعریض‌های چند صد متری و یا تظاهر به احداث جاده جدید در 50 سال اخیر نتوانسته مشکل تردد در بین شهر ارومیه و اشنویه را برطرف کند.

فیلم و گزارش از محمد آقایی‌پر

انتهای پیام/ش

نظر شما