شناسهٔ خبر: 28885955 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روسيه خواهان توسعه همکاري ايران و شانگهاي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مسکو - ايرنا- رئيس کميسيون آموزش و علوم دوماي روسيه با اشاره به علاقه مندي کشورش براي توسعه هر چه بيشتر روابط منطقه اي با همسايگان در چارچوب سازمان همکاري هاي شانگهاي، گفت: خواهان توسعه همکاري با ايران از طريق اين سازمان هستيم.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ايرنا، «وياچسلاو نيکونوف» که همزمان رياست بنياد «روسکي مير» را برعهده دارد، در نشست کارشناسي سه جانبه ايران، هند و روسيه در مسکو اين مطلب را بيان کرد.
وي که در جمع مقام ها و کارشناسان ايران، روسيه و هند در هتل نشنال مسکو سخن مي گفت، افزود: همکاري هاي ايران و روسيه هر روز بيشتر مي شود و اين موضوع به يک امر عادي در روابط دو کشور تبديل شده است ضمن اينکه تهران و مسکو در حل بحران سوريه و مسائل درياي خزر همکاري تنگاتنگي دارند.
نيکونوف همچنين به تمايل و تلاش هند براي توسعه روابط خود با ايران اشاره کرد و افزود: هند ديگر شريک مهم ايران است و دهلي نو بخاطر همکاري با تهران، از سوي آمريکا تهديد به تحريم شده است.
مقام دوما با اشاره به سياست تحريمي آمريکا عليه روسيه و وضع بسته هاي تحريمي جديد عليه اين کشور گفت: روسيه از سال 2014 تاکنون بيش از 60 بسته تحريمي ايالات متحده را تجربه کرده است هر چند که تحريم هاي ضد روسي به تحريم هاي ضد ايراني نمي رسد اما مسکو نيز مدت زمان زيادي است که با تحريم هاي آمريکا مواجه است.
وي افزود: هند اگر چه تحريم نيست اما در مسير همکاري با مشکلاتي مواجه خواهد شد چرا که اقدامات ضد ايراني آمريکا براي بخش تجاري آنها هم مي تواند مشکل آفرين باشد.
اين مقام دوما با بيان اينکه با وجود ناخرسندي آمريکا از همکاري هاي هسته اي ايران و روسيه، مسکو در نيروگاه هسته اي بوشهر مشارکت دارد، اظهار داشت: آمريکا به دنبال مانع تراشي در همکاري هاي ماست بنابراين بايد چارچوبي جامع در بخش مالي براي همکاري هاي خود پيدا کنيم.
نشست کارشناسي سه جانبه ايران، هند و روسيه از ديروز به مدت دو روز در مسکو برگزار شد.
اروپام*391*1346**
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما