شناسهٔ خبر: 28885136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای حلقه اتصال ورزش همگانی وقهرمانی است که کار استعدادیابی و کشف وپرورش استعدادها را انجام و آنها را بالفعل می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ، ظهر امروز در مراسم نمادین افتتاحیه پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای استان لرستان که با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان ، مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان ،معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان ، مدیر و معاونین آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد در مدرسه نمونه دولتی رضوان برگزار شد اظهار داشت: برنامه‌هایی که آموزش وپرورش بر اساس سند تحول بنیادین تدارک دیده است تلاش در جهت تقویت روحیه نشاط، شادابی، سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان است.و المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای حلقه اتصال ورزش همگانی وقهرمانی است که کار استعدادیابی و کشف وپرورش استعدادها را انجام و آنها را بالفعل می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ،رضا زینی‌وند مقدم سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با دو هدف متعالی تحول در برنامه‌ها و محتوای تعلیم وتربیت و تحول در نحوه اداره و مدیریت در آموزش وپرورش یکی از پر بارترین و از ارزشمندترین اسناد بالا دستی نظام تعلیم وتربیت است.

وی با اشاره به اینکه تحول در مدیریت و نحوه اداره این سند در قالب پنج محور کاهش تمرکز، عدالت محوری، مدرسه محوری، مشارکت محوری و رویکرد فرهنگی وتربیتی بر تمام فرآیندهای تعلیم وتربیت در حال انجام است افزود: یکی از مهمترین‌های ساحت‌های این سند، ساحت تربیت بدنی و زیستی است که به دلیل نقش مهمی که درسلامت روح و روان جوانان، نوجوانان و کودکان دارد اهمیت بسیار بالایی دارد چون نشاط، شادابی و سر زندگی در تحقق سایر برنامه‌های این سند تاثیر گذار است.

مدیر کل آموزش وپرورش لرستان عنوان کرد: ورزش هم در سلامت جسم و روح انسان و هم در سلامت جامعه نقش بی‌بدیلی دارد زیرا ذهن و تفکر پویا و اندیشه خلاق در جسم وروح سالم است که آن هم حاصل ورزش، تحرک و پویایی است.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی که آموزش وپرورش تدارک دیده است تلاش در جهت تقویت روحیه نشاط، شادابی، سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان است و تاثیر مستقیمی بر رشد و تعالی جنبه‌های اخلاقی، علمی، اعتقادی وفناوری دارد.

زینی وند مقدم گفت: یکی از برنامه‌های بسیار خوب و ارزنده‌ای که آموزش وپرورش در قالب سند تحول بنیادین آموزش وپرورش اجرا می‌کند المپیاد ورزشی درون مدرسه ای است که همه ساله فعالیت‌های ورزشی در قالب سه محور کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای که در هیئت‌های مختلف ورزشی در درون مدرسه شکل می‌گیرد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش وپرورش به دنبال با نشاط کردن، سرزنده کردن همه فعالیت‌های مدارس از جمله زنگ ورزش وتربیت بدنی است تصریح کرد: در محیط مدرسه بحث حیات پویا نزدیک به 750مدرسه با پوشش 144هزار و 500دانش آموز را تحت پوشش قرار داده و در سراسر استان در حال اجرا است.

مدیر کل آموزش وپرورش لرستان خاطر نشان کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای یکی از محورهای تربیت بدنی و ورزش در مدارس است که کار بسیار ارزنده‌ای است، آموزش وپرورش در قالب المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای اقدام به فعال کردن ورزش همگانی و قهرمانی کرده است که در طی پنج سال انجام این برنامه شاهد رشد وشکوفایی استعدادهای دانش آموزان بوده‌ایم.

زینی وند اظهار داشت: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای حلقه اتصال ورزش همگانی وقهرمانی است که کار استعدادیابی و کشف وپرورش استعدادها را انجام و آنها را بالفعل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حاصل برگزاری این برنامه‌ها قهرمانی‌های متعددی از جمله کسب بیش از 40مدال طلا، نقره وبرنز و مقامات استانی، کشوری وجهانی بوده است افزود: تیم کشتی استان سال گذشته مقام قهرمانی جهان را کسب کرد و در مسابقات متوسطه اول که در استان برگزار شد مقام سوم کشور را تیم لرستان کسب کرد.

مدیر کل آموزش پرورش لرستان عنوان کرد: یکی از رسالت‌های بزرگ آموزش وپرورش استعدادیابی، پرورش استعدادها ومعرفی آنها به میادین قهرمانی کشور است ومدرسه به عنوان پایه ومحور کانون تعلیم وتربیت نقش سازنده‌ای می‌تواند داشته باشد.

وی بیان کرد: تمام مراحل برگزاری مسابقات المپیاد درون مدرسه‌ای توسط خود دانش‌آموزان انجام می‌شود که در سال گذشته چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با مشارکت 638مدرسه با جمعیت دانش‌آموزی 105هزار نفر و داوطلبی 52هزار و700 دانش آموز و  914 هزار داوطلب برون سازمانی و همکاری سه هزار و828 فرهنگی برگزار شد.

زینی وند گفت: امسال المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و از افراد برتر در دهه فجر تقدیر خواهد شد.


  

نظر شما