شناسهٔ خبر: 28885025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

وقت ملاقات دادن پوتین به نتانیاهو سوژه رسانه‌ها شد!

یک مقام ارشد صهیونیست گفته که روند ۲ روزه گرفتن وقت ملاقات از پوتین برای نتانیاهو، حالا ۲ هفته‌ای شده و پس از ۲ هفته هم، هنوز روس‌ها پاسخ مشخصی نداده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی در مصاحبه با خبرنگار کانال ۱۰ تلویزیون این رژیم، از تغییر مولفه‌های حاکم بر روابط صهیونیست‌ها و روسیه خبر داده است.

آنطور که این مقام ارشد و مطلع گفته، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ۲ هفته قبل در نشست کابینه این رژیم گفته بوده که با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه مذاکراتی داشته و بنا شده که طرفین به زودی یکدیگر را ملاقات کنند.

این مقام گفته که «پیش از این برای ترتیب دادن ملاقات میان این دو نفر، فقط ۲۴ تا ۴۸ ساعت وقت لازم بود»، ولی این بار، پس از گذشت ۲ هفته، هنوز روس‌ها پاسخی به درخواست طرف صهیونیست نداده‌اند.

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو دیروز اعلام کرده بود که روسیه نمونه‌ای به روزتر و جدیدتر از سامانه پدافند موشکی اس-۳۰۰ را در اختیار ارتش سوریه گذاشته است تا افسران سوری بتوانند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.

براساس این گزارش، سیستم‌های ارتقا یافته «اس-۳۰۰ پی ام-۲» دارای رادار‌های پیشرفته‌تر و سیستم‌های ارتباطی قویتر است. این نوع از سامانه پیشرفته اس-۳۰۰ از سال ۲۰۱۰ توسط ارتش روسیه به کار گرفته شده است.

ایزوستیا به نقل از مقامات نظامی روسیه افزوده بود: «تاکنون ۳ سامانه از این نوع اس-۳۰۰ به دولت سوریه تحویل داده شده است.»

هاآرتص هم در این خصوص نوشته بود: «اگر این خبر درست باشد این برای اولین بار است که روسیه این نوع اس-۳۰۰ را به یک کشور خارجی تحویل می‌دهد.»

نظر شما