شناسهٔ خبر: 28885004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سمن ها یاریگر مدیریت کشور در شرایط کنونی باشند

به گزارش ایرنا، سجاد سالک شامگاه شنبه در نشست صمیمی با دبیران سازمان های مردم نهاد استان سمنان، با اشاره به اثرگذاری سمن ها، گفت: استفاده از ظرفیت سمن ها منجر

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سجاد سالک شامگاه شنبه در نشست صمیمی با دبیران سازمان های مردم نهاد استان سمنان، با اشاره به اثرگذاری سمن ها، گفت: استفاده از ظرفیت سمن ها منجر به توسعه و پویایی کشور می شود.
وی به نقش سازمان های مردم نهاد در دنیا اشاره و تاکید کرد: در دنیای امروز نقش سمن ها در تحقق امور حایز اهمیت است و این سازمان ها در فعالیت های مختلف نقش هایی را برای بهبود کیفیت زندگی به عهده دارند.
به گفته وی، دولت تدبیر و امید به نقش سازمان های مردم نهاد باور دارد و سیاست گذاری ها در وزارت ورزش و جوانان از افزایش کمی و ارتقای رشد کیفی سمن هاست.
سرپرست اداره کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: سمن ها با اعتماد به نفس و باور بالا می توانند نقش آفرینی کنند در حالی که در برخی از آن ها اعتماد به نفس و باور لازم وجود ندارد.
وی با اشاره به این که کشور در وضعیت خاصی قرار دارد، گفت: سوای فشارها بین المللی، مسایل اقتصادی، معیشتی و افزایش آسیب های اجتماعی در کشور نگران کننده است.
وی بیان کرد: مسایل یاد شده نگاه هوشیاران و تدابیر درایت مندانه برای حل مسایل کشور را می طلبد.
سالک، راه برون رفت کشور از گردنه سخت کنونی و توسعه آن را در توجه بیشتر به جوانان و کاهش بار مسوولیت از شانه های دولت و واگذاری امور به سمن ها برشمرد.
سرپرست اداره کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان درباره فعالیت های داوطلبانه جوانان، ادامه داد: سمن ها به عنوان تشکل های دارای مجوز و ساختارمند، بهترین عرصه برای واگذاری امور مردمی به جوانان است.
وی خاطرنشان کرد: واگذاری امور به سمن ها در حوزه های مختلف اولویت مسوولان باشد، مسوولان در عرصه های سخنرانی مردم را خط مقدم جامعه می دانند، اما باید این مساله را در عمل نشان دهند.
به گفته سالک، باور به تشکل ها و اهمیت نقش سمن ها در مسوولان و جامعه نهادینه شود.
سرپرست اداره کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات سمن ها ، بیان کرد: پیگیری مسوولان بخش اعظمی از بلاتکلیفی سمن ها را برطرف می کند چرا که پاره ای از مشکلات به علت کم کاری مسوولان در برهه های مختلف بوده است.
وی، به لزوم اطلاع رسانی فعالیت های سمن ها در جامعه تاکید و تصریح کرد: یکی از چالش های جدی سازمان های مردم نهاد دیده نشدن فعالیت آن ها در جامعه است که با ترویج فعالیت سمن ها، انگیزه آنان در انجام فعالیت ها ارتقا می یابد‌.
سرپرست اداره کل مشارکت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، گفت: براساس تفاهم نامه وزیر کشور و وزیر ورزش و جوانان در آبان ماه سمن ها ثبت رسمی می شوند.
وی ادامه داد: طرح ارزیابی و روند رتبه بندی سمن ها آغاز خواهد شد که دو استان به عنوان نمومه آزمایشی انتخاب می شوند.
سرپرست اداره مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان کشور یادآور شد: استان سمنان یکی از پنج گزینه احتمالی برای اجرای این طرح در ارزیابی و روند رتبه بندی سمن ها است.
سمنان استان پیشرو کشور در فعالیت و ساماندهی سازمان های مردم نهاد است به طوری که ساختاری صنفی برای یکپارچه و هماهنگ سازی مسایل سازمان های مردم نهاد در این استان در قالب انتخابات هیات مدیره خانه سازمان های مردم نهاد در مرداد 1395 در سمنان برگزار شد.
استان سمنان بیش از 400 سازمان مردم نهاد دارد که حدود 260 مورد آنها از استانداری و فرمانداری هشت شهرستان استان مجوز فعالیت دارند.
9891/6103
انتهای پیام

نظر شما