شناسهٔ خبر: 28884990 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زبان هنر بهترین شیوه ترویج فرهنگ نماز در بین نسل جوان است

قزوین - ایرنا - مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز با استفاده از زبان هنر بستر مناسبی را برای نشاط معنوی در بین نسل جوان فراهم می آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، مریم بیدخام در جلسه هماهنگی اجلاسیه نماز استان تاکید کرد: در حوزه فرهنگ سازی نماز باید خلاقیت به خرج دهیم و این موضوع مهم را در نهاد خانواده جا بیاندازیم.
وی با بیان اینکه تلاش در حوزه نماز نیازمند بسیج همگانی نهادها و دستگاه های فرهنگی است، یادآور شد: باید برای ترویج نماز از ظرفیت و توانمندی سمن ها نیز بهره بگیریم.
به گفته این مسئول، هر قدر در زمینه ترویج نماز با بهره گرفتن از تشکل های مردم نهاد بیشتر فرهنگ سازی شود کمتر با آسیب ها مواجه شده و تاثیر گذاری بیشتری را نیز شاهد خواهیم بود.
بیدخام، یکی از بهترین‌های راهکارهای کاهش ناهنچاری های موجود در جامعه را ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ نماز بین اقشار مختلف مردم دانست و یادآور شد: نقش خانواده‌ها در ترویج فرهنگ نماز بی بدیل است.
وی زبان هنر را ظرفیت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ نماز عنوان کرد و اظهار داشت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز با استفاده از زبان هنر، به ویژه در اجرای اجلاسیه نماز بستر مناسبی را برای نشاط معنوی در بین جوانان و نوجوانان فراهم می آورد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه تاکید کرد: در آستانه اجلاس نماز استانی به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و راهکارهای جذب نسل جوان به نماز، همایشی با حضور اعضای تشکل های مردم نهاد استان برگزار خواهد شد.
اجلاسیه نماز در هفته دوم آذر ماه سال چاری در قزوین برگزار می شود.
8054

نظر شما