شناسهٔ خبر: 28883992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی:

بزرگ ترین کتابخانه کشور در تبریز احداث می شود

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از احداث بزرگ ترین کتابخانه کشور در شهر تبریز به همت یک خیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،  مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، عصر شنبه در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که با حضور سید هادی حسینی معاون حقوقی وزیر ارشاد و پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه اولین چاپخانه ایران در شهر تبریز راه اندازی شده است، عنوان کرد: کتاب سابقه ۵ هزار ساله در تاریخ بشر دارد اما چاپ کتاب به شکل امروزی برای اولین بار در شهر تبریز رخ داده است.

وی بر ضرورت ترویج خواندن کتاب تاکید کرد و اظهار داشت: معجزه پیامبر گرامی مسلمانان، کتاب است و اولین آیه ای که بر ایشان نازل شده از خواندن سخن به میان آمده و این ها نشان از حقایقی دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فواید اجتماعی و فردی کتاب ادامه داد: انسان با کتاب، انسان متمدن و با فرهنگ است، کتاب آگاهی بخش است، افرادی که کتاب مطالعه می کنند واژگان زیادی در ذهن دارند که در زندگی فردی نیز موفق هستند.

خدابخش عنوان کرد: یکی از دلایلی که مردم شایعات فضای مجازی را می پذیرند، به دلیل کتابت بودن آن است، حتی صدا و سیما نیز در کنار این رسانه تاثیرگذار، روزنامه نیز منتشر می کند.

وی عنوان کرد: بشر بدون کتاب، تربیت نخواهد شد حتی برای بیماری های دل و قلب انسان، خواندن کتاب قرآن سفارش شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با مهم برشمردن کارکردهای مختلف کتاب در جامعه گفت: کتاب صرفا کارکرد انتقال علم ندارد بلکه کارکرد تربیتی کتاب بسیار مهم تر است.

خدابخش در پایان با اشاره به اهمیت ترویج نذر کتاب تصریح کرد: یک خیر و نیکوکار تبریزی ساکن آلمان، اعلام آمادگی کرده تا بزرگ ترین کتابخانه کشور را در شهر تبریز احداث کند و این نشان از اهمیت مطالعه و جایگاه کتاب دارد.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به طور رسمی از ۲۹ مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ برای بازدید عموم برپاست.

نظر شما