شناسهٔ خبر: 28883971 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه یزد:

مردم به دلیل مشکلات اقتصادی نباید از خدمات درمانی محروم شوند

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مردم به دلیل شرایط خاص اقتصادی و مشکلاتی که دارند نباید هیچگاه از خدمات بهداشتی و درمانی بی نصیب بمانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه شنبه در دیدار مدیران بیمه سلامت استان افزود: همه مردم در هر وضعیتی که هستند از خدمات بیمه و درمان برای داشتن زندگی سالم و با نشاط برخوردار باشند.
وی ادامه داد: مسئولان باید در موضوع مهم بهداشت و درمان همواره موارد را در اولویت تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های خود قرار دهند تا هیچ فردی در یزد احساس مشکل نداشته باشد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: برخی افراد با وجودی که مردم با مشکل معیشتی و اقتصادی روبرو هستند هنوز به فکر دلالی و رسیدن به منافع بیشتری هستند که به طبقات ضعیف جامعه فشار وارد می کند.
ناصری یزدی به اهمیت برخورد مناسب با بیماران و افراد تحت پوشش بیمه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: بهره گیری تمام اقشار جامعه از خدمات بیمه اهمیت دارد و باید تلاش کرد هزینه ‌های درمان کاهش یابد.
همچنین مدیرکل بیمه سلامت یزد امروز گفته بود: ماهانه 176 میلیارد ریال در بخش بیمه سلامت استان هزینه می‌شود که 37 درصد آن مربوط به بیماران ارجاعی از سایر استان‌هاست.
دکتر محمد دریجانی روز شنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت ( 27 تا سوم آبان ماه) در جمع خبرنگاران افزود: در 6 ماهه اول سال 1397، 56 میلیارد ریال در بخش خصوصی و 120 میلیارد ریال هم در بخش دولتی بیمه سلامت هزینه شد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی افراد از چند دفترچه بیمه استفاده می‌کند به همین علت شفاف‌سازی حوزه سازمان‌های بیمه‌گر پایه در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
مدیرکل بیمه سلامت یزد اظهار داشت: 11 هزار نفر در این استان 2 دفترچه بیمه داشتند که با مراجعه به مراکز خدمات بیمه‌ای، شناسایی و یکی از دفترچه‌های آنها حذف شد.
دریجانی از بیمه‌شدگانی که 2 دفترچه دارندخواست نسبت به رفع هم‌پوشانی بیمه‌ها اقدام کنند تا در زمان دریافت خدمت با مشکل روبرو نشوند.
مجموع بیمه‌شدگان سلامت استان یزد 353 هزار و 502 نفر اعلام ‌شده که از این تعداد 82 هزار و 387 نفر کارمندان دولت ، 148 هزار و 325 نفر روستاییان و بقیه اقشار مختلف ازجمله خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان، طلاب و دانشجویان هستند.
استان یزد بر اساس سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد
7536/ 2047/

نظر شما