شناسهٔ خبر: 28883968 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیانیه خانه تئاتر در واکنش به اینفوگرافی های حوزه نمایش؛

رسانه ها به شفافیت در حوزه تئاتر کمک کنند

تهران- ایرنا- خانه تئاتر با انتشار بیانیه ای از رسانه ها خواست تا با انتشار آمار دقیق به شفافیت اذهان اهالی تئاتر کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی خانه تئاتر، این نهاد با انتشار بیانیه ای در خصوص اینفوگرافی‌های منتشر شده درباره آمار تئاتر درکشور تاکید کرد: با توجه به اظهار نظرها و بازخوردها، پس از انتشار اینفوگرافی‌های آمار تئاتر کشور که با همکاری خانه تئاتر و واحد روابط عمومی اداره کل مرکز هنرهای نمایشی تهیه شده بود توضیحات زیر جهت تنویر افکار مخاطبان ضروری به نظر می رسد.
خانه تئاتر بعد از استقرار شهرام گیل آبادی و آغاز برنامه ریزی برای تنظیم چشم انداز، اهداف و سیاست ها فقدان آمار در این عرصه را دریافت و عزم خود را برای تهیه آمار جزم کرد. بنابراین تصمیم بر این شد تا ابتدا از سازمان های ذیربط استعلام شده و مابقی آمار از طریق محاسبه و استنتاج به دست بیاید از این رو با واحد روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رایزنی شد تا اطلاعات موجود دریافت شود و سپس با همکاری این واحد آمار تکمیلی که از واحدهای ذیصلاح آن اداره کل استخراج شده بود، دریافت و با بهره گیری از عقل جمعی و استنتاج، بسته‌های آماری مختلفی به وجود آمد و باعث شکل گیری اینفوگرافی‌های متعددی شد. 
به عنوان مثال برای میانگین اجراها دو عدد 32.5 و 14.7 لحاظ شد تا دو اینفوگرافی متفاوت به دست بیاید چون روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی معتقد به میانگین 14.7 بود و کارشناسان به میانگین 32.5 باور داشتند. در خصوص درآمد حاصل از نمایش‌ها هم میانگین 15000 تومان برای هر بلیط لحاظ شد تا نتیجه‌های بعدی به صورت استنتاجی مشخص شود.
بدیهی است که وجود خطا در این آمار و آمارهایی از این دست وجود دارد، اما ما معتقد بوده و هستیم که بودن آمار با درصدی خطا بهتر از نبودن آمار است. همین که این همکاری بین خانه تئاتر و اداره کل هنرهای نمایشی توجهات را به سمت آمار و نتایج مهمی که از پس آن به دست می‌آید، جلب کرد و باعث شد برخی از واحدهای دیگر نسبت به ثبت اطلاعات جدید و ویرایش اینفوگرافی ها اقدام کنند که نشاندهنده حرکت درستی است.
خانه تئاتر هم اکنون نیز برای دست یابی به اطلاعات و آمار دقیق 19 ساله خود پروژه های متعددی را تعریف کرده تا نسبت به انتشار آن به صورت اینفوگرافیک اقدام کند.
خانه تئاتر امید دارد با کمک و همکاری نهادها و سازمان های ذیربط بتواند به اطلاعات دقیق تری برای رسیدن به آماری قابل استنادتر دست پیدا کند و در این میان دست یاری به سمت رسانه‌ها دراز می کند تا با نشر آمار موجبات شفافیت اذهان اهالی تئاتر را فراهم کنند.
پیش از این خانه تئاتر در اینفوگرافی‌هایی تعداد اجراهای، تماشاگران و دانشجویان را در سال های اخیر به صورت آماری منتشر کرده است.
شبک**٧٥٦١**1983** 1708

برچسب‌ها:

نظر شما